Подразделението за електрически автомобили Model e на Ford е загубило 1.2 милиарда долара само през последните три месеца. Според доклада на Ford за третото тримесечие продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3%, а общите продажби са се увеличили с 1% в сравнение с третото тримесечие на 2023 година. През първите девет месеца на 2024-а общите продажби на автомобили са се увеличили с 2.7%.
Ford изпревари GM и Hyundai Motor Group (включително Kia и Genesis) по продажби на електрически автомобили в САЩ. Продажбите му на електрически автомобили са се увеличили с 12%, като през третото тримесечие са продадени 23 509 автомобила. Въпреки това електрифицираните коли продължават да носят само загуби, съобщава Electrek.
Загубите на Ford от електрически автомобили достигнаха 2.5 милиарда долара през първата половина на 2024 година. Подразделението Model e загуби още 1.2 милиарда долара през третото тримесечие. Ford очаква загубите от електрически превозни средства да достигнат 5 до 5.5 милиарда долара тази година.
Компанията твърди, че е намалила разходите за материали и батерии, което ѝ позволява да постигне близо 1 милиард долара подобрения на разходите от началото на годината. Но тези подобрения не са достатъчни, за да се преодолее „ценовият натиск в цялата индустрия“, казват от Ford.
В същото време от концерна обявиха, че производството на електрическия пикап F-150 Lightning ще бъде спряно заради слабите продажби. Паузата в завода в Диърборн (Мичиган) ще продължи около 2 месеца - от 15 ноември до 6 януари 2025 г.
Lightning успя да се превърне в най-продавания електрически пикап на пазара след появата си, но след това срещна сериозни трудности. През януари Ford обяви, че планира да намали наполовина производството и да отдели повече бюджет за моделите Bronco и Ranger. През март работната сила на завода беше намалена с около две трети.
Това не е първият път, когато Ford спира производството на F-150 Lightning. Фабриката прибягна до деветседмична пауза през февруари, след като откри неуточнен проблем с качеството и спря работата до април. Въпреки тази пауза, Ford успя да продаде 22 807 Lightning тази година, което е с 86% повече от предходната година.