IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Загубите на Ford от електромобили стигнаха 2,5 млрд долара

Концернът спира производството на пикапа F-150 Lightning заради слабо търсене

Подразделението за електрически автомобили Model e на Ford е загубило 1.2 милиарда долара само през последните три месеца. Според доклада на Ford за третото тримесечие продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3%, а общите продажби са се увеличили с 1% в сравнение с третото тримесечие на 2023 година. През първите девет месеца на 2024-а общите продажби на автомобили са се увеличили с 2.7%.


 Ford F-150 Lightning


Ford изпревари GM и Hyundai Motor Group (включително Kia и Genesis) по продажби на електрически автомобили в САЩ. Продажбите му на електрически автомобили са се увеличили с 12%, като през третото тримесечие са продадени 23 509 автомобила. Въпреки това електрифицираните коли продължават да носят само загуби, съобщава Electrek.

Загубите на Ford от електрически автомобили достигнаха 2.5 милиарда долара през първата половина на 2024 година. Подразделението Model e загуби още 1.2 милиарда долара през третото тримесечие. Ford очаква загубите от електрически превозни средства да достигнат 5 до 5.5 милиарда долара тази година.


Ford Mustang Mach-E


Компанията твърди, че е намалила разходите за материали и батерии, което ѝ позволява да постигне близо 1 милиард долара подобрения на разходите от началото на годината. Но тези подобрения не са достатъчни, за да се преодолее „ценовият натиск в цялата индустрия“, казват от Ford.

В същото време от концерна обявиха, че производството на електрическия пикап F-150 Lightning ще бъде спряно заради слабите продажби. Паузата в завода в Диърборн (Мичиган) ще продължи около 2 месеца - от 15 ноември до 6 януари 2025 г.


Ford F-150 Lightning


Lightning успя да се превърне в най-продавания електрически пикап на пазара след появата си, но след това срещна сериозни трудности. През януари Ford обяви, че планира да намали наполовина производството и да отдели повече бюджет за моделите Bronco и Ranger. През март работната сила на завода беше намалена с около две трети.

Това не е първият път, когато Ford спира производството на F-150 Lightning. Фабриката прибягна до деветседмична пауза през февруари, след като откри неуточнен проблем с качеството и спря работата до април. Въпреки тази пауза, Ford успя да продаде 22 807 Lightning тази година, което е с 86% повече от предходната година.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ами тъкмо догодина по това време Xiomi ще са ги купили. И без това шеф-а им се хвали че кара кола Xiomi (да се чудиш, все едно *** Кук да си купи телефон на Xiomi).
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Господин химик, натриев хлорид не е батерия, а готварска сол. Батерията е натриево-йонна. Тези батерии са далече от масово производство в големи обеми. Китайците засега са подобрили своята желязофосфатна батерия, която разработват от 1995 година. Там вече момента е настъпил и електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ. Не случайно тази година продажбите на автомобили които се зареждат в контакта подминаха 50% пазарен дял и продължават да завземат пазара. Скоро и в световен мащаб
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    А ако Тръмп спечели и започне дрил, дрил, дрил и се махнат глоби за емисии и дотации за ел. кога мислите, че ел. ще се изравнят по цени с ДВГ?
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Sdf ( преди 2 седмици )
    Единствената компания която печели от ЕА са Тесла . Вчера го каза СЕО на Форд. И съвсем малко BYD
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 2 седмици )
    Когато стане, ще видим. Все още сме далеч от този момент - в масовите сегменти да има избор от електрички по-евтини от еквивалентните масови коли с ДВГ. Ще стане с качествено нова батерийна технология, например натриево-хлоридни батерии. Още са далеч от внедряване в авто индустрията...
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    "Когато масово започнат да печелят повече отколкото от коли с ДВГ и мачът приключва. Мисля, че това няма да стане преди 2030." Аз виждам друг проблем. Какво ще стане, ако през 2025 само няколко производителя печелят по много от продажби на електромобили и ги продават на същите или по-ниски цени от автомобил с ДВГ и продават по много, а всички останали производители губят по много от продажба на електромобили, което им изяжда печалбите от ДВГ? Дали ще прокопсат до 2030?
  • #2
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Продажбите му на електрически автомобили са се увеличили с 12%, като през третото тримесечие са продадени 23 509 автомобила. ...Ford успя да продаде 22 807 Lightning тази година, което е с 86% повече от предходната година." В същото време, само за третото тримесечие Tesla е продала 16 000 пикапа и продажбите продължават да растат.
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Проблемът ( преди 2 седмици )
    Ето това е истинският проблем за навлизането на електрически автомобили - неспособността на почти всички производители да печелят достатъчно от тях или дори изобщо да печелят. Когато масово започнат да печелят повече отколкото от коли с ДВГ и мачът приключва. Мисля, че това няма да стане преди 2030.