Не всяка инвестиция е печеливша. Това се случва в света на финансите, бизнеса, а също и в автомобилната индустрия, където компаниите проектират, произвеждат и предлагат на пазара модели, които не винаги се материализират с печалба. В галерията сме събрали няколко автомобила, които бяха (и са) катастрофа за техните марки, защото те загубиха пари от тях.
Тези 10 модела са били активни на пазара от началото на новия век и са довели до загуби от милиарди евро за производителите им, независимо от обема на продажбите, който са успели да постигнат. Данни от анализаторите Bernstein Research показват, че тези автомобили в крайна сметка са се превърнали в истинска тежест за финансите на марките, които са ги произвеждали.
10 автомобила, които се оказаха провал за марките си (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че днес е продажбен успех, първият Mercedes A-Class (който се появи на пазара през 1997 г.) беше значителна загуба за марката. Не помогна и фактът, че автомобилът си спечели прякора "създател на вдовици" заради високия си риск от преобръщане. Нито пък че Mercedes загуби по 1440 евро на брой. В крайна сметка това се равнява на дупка от 1,71 милиарда.


2