fallback

50-те най-търсени нови коли в България тази година

Спад за Skoda и Toyota, ръст за Renault и истински скок за Audi: какво показва статистиката

След умерения спад в началото на годината, през пролетните месеци пазарът на нови автомобили в България е наваксал и справката на Automedia.bg за първото полугодие показва 1% ръст на годишна база. На практика това е най-силното първо полугодие на българския пазар въобще в историята. Регистрираните в МВР нови автомобили категория М1 и N1 са 26 701, с 259 повече от същия период на миналата година.                            Класирането на най-търсените модели можете да видите в галерията под статията. При марките Skoda продължава да води на Toyota, но и двата лидера отчитат съществен спад спрямо миналата година (съответно -9% и -13%).

ТОП 10

Моделите с най-голям ръст Renault Kangoo - 639% Peugeot 3008 - 279% Hyundai i20 - 103% Renault Clio - 99% Renault Captur - 95% Dacia Duster - 64% VW Tiguan - 49% Skoda Scala - 43% VW T-Roc - 37% Skoda Karoq - 30%

За сметка на това третият Renault e с 29% растеж на годишна база. Ръст имат и допълващите челната шесторка Dacia (+7%) и Volkswagen (+9%). В Топ 20 впечатляват 80-те процента ръст за Audi, докато конкурентите BMW и Mercedes регистрират умерен спад. BMW обаче си остава убедителен лидер в премиум сегмента. 

Четири марки могат да се похвалят с трицифрен ръст спрямо 2024, но сравнението е с много ниска база преди година. 864-те процента скок в регистрациите на SsangYong се дължат почти изцяло на една голяма поръчка от пожарната служба. При Fiat (+266%) и Alfa Romeo (+191%) става въпрос за връщане към нормалното състояние след шока миналата година от поредната смяна на вносителя (от "Ауто Италия" през "Витоша Ауто" до "София Франс Ауто"). Четирицифрен ръст има и китайската Great Wall - 103%, като тук не влиза дъщерната марка Haval. 

На обратния полюс, с по 60% спад на годишна база, са Land Rover и Seat, но това е очаквано. Миналогодишните продажби на Land Rover бяха надути от голямата поръчка от Гранична полиция, а Seat вече фокусира повече усилия върху дъщерната премиум марка Cupra (с 88% ръст). С цели 39% са се свили продажбите на Opel, тепърва ще видим дали лансирането на новата Frontera ще запълни празнината от спирането на популярния Crossland. С една четвърт са намалели регистрациите на Nissan.           Продажбите на Audi тази година са с 80% повече, отколкото за същия период на 2024, и с 32% повече, отколкото през 2023             Най-популярната китайска марка у нас си остава Forthing, но лансираната едва миналата есен Geely излиза на второ място, изпреварвайки Haval. Общо регистрираните китайски леки коли за полугодието са 701, което прави пазарен дял от 2.6% - най-високият до момента.           50-те най-търсени нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):

         

fallback
  • #14
    Аве Тончо ( преди 5 месеца )
    Ти излезе по- умен от цяла Европа. Чиба бе!
  • #13
    Хахохи ( преди 5 месеца )
    Карам прословутия дъстър 3 от миналата година, ми нова кола. Пожелавам на всеки, пък дали китайска или друга все тая. Иначе ауди а4 или мерцедес Е-класа мога да си купя по всяко време, но 4-5г. на същата цена. Няма нищо общо в новите коли с тези от преди 20 или 10г., все повече се затягат тестовете и звездите дето им се дават за катастрофа. Сега 3 звезди са били 5 преди години... българина ще разбере, че 5г. спокойствие и гаранция е едно, а риска от ремонт или други проблеми е друго.
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Миналата година взех нова Октавия. Честно казано съм доволен и има причина Шкода да продават толкова. Сервизът е адекватен, аксесоарите са на нормални цени, пускат разни отстъпки за новите автомобили, можеш да сложиш доста прилични екстри.... Поддържам и Голф и не мога да кажа същото позитивно мнение за сервизите и цените им. Буквално ме отказаха за втори VW. Бях се замислил за Корола Комби, но интериорът ме отказа доста бързо.
  • #11
    Тончо ( преди 5 месеца )
    Кой умен човек ще си купи кола косачка дето ламарината е по слаба от на Вартбург,това не го разбирам ама шантав народ колкото искаш
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тойотка постепено си отива на мястото - да смуучче в гробището на забравените марки. Да си пожелаем за догодина още по-бърз срив! Всяка непродадена Тойотка съществено увеличава безопасността на пътя!
  • #9
    До Тончо ( преди 5 месеца )
    Бегай бе ***, това от муриканските A8-*** и Q3-ки дето гания ги взима ефтинко само дето гредите им ги няма и при нов удар при Свети Петър!
  • #8
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Трябва и да имаш повече от пет лева...
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 6,карай ко тор ника ента употреба от някоя евроджейска автоморга изваден и не се изказвай неподготвен. Новите коли на са за съдрани цар вули.
  • #6
    Тончо ( преди 5 месеца )
    Да си купя Дачия ковчег на четири колела трябва да съм луд да си вкарвам семейството във това недоразумение
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    бааа Опел липсва в топ 50
fallback
Последни