Ако имате момче, което е поне на 5-6 години, сигурно е доста запалено по игрите на различни конзоли. Една такава платформа осигурява доста добро съдържание и се ползва най-вече на домашния телевизор. Това е AirConsole, а Audi я интегрира в автомобилите, като по този начин пътниците вече могат да се забавляват с популярни видеоигри директно от информационно-развлекателната система. Тази функция е част от нарастващата тенденция към мултимедия и свързаност в автомобилите, но не прави Audi пионер в сектора.
Audi предлага достъп до AirConsole в своите модели от 2025 г., оборудвани с Android Automotive. Пътниците могат да стартират видеоигри от централния екран или от екрана на пътника до шофьора, използвайки своя смартфон като контролер. Тази функция, налична в сериите A5, Q5, A6, A6 e-tron и Q6 e-tron, позволява на до четирима души да споделят игрово изживяване по време на пътуването.
Интеграцията с AirConsole е базирана на специфична софтуерна архитектура, съвместима с информационно-развлекателните системи Android Automotive на Audi . За да се стартира игра, на централния или пътническия екран се показва QR код. Всеки играч сканира този код със своя смартфон, който моментално се превръща в безжичен контролер. До четирима души могат да участват в игри като UNO, Who Wants to Be a Millionaire или Pictionary. Последната е достъпна ексклузивно до края на 2025 г. Пътниците могат да играят в движение, благодарение на технологията Active Privacy Mode: при моделите с екран пред пътника отпред "затъмняващ воал" блокира гледката на водача към играта, предотвратявайки всякакви разсейвания.
Достъпът до игрите изисква myAudi акаунт, вградена интернет връзка и включен лимит за данни, който се подновява месечно. Каталогът с игри, първоначално състоящ се от около петнадесет заглавия, се очаква редовно да се разширява чрез Audi Application Store, който предлага и стрийминг приложения (Spotify, YouTube, DAZN).
Audi не е първата компания, която изследва тази област. От няколко години Tesla предлага библиотека от игри, интегрирани в централния екран, достъпни както докато автомобилът е неподвижен, така и по време на шофиране (за пътниците). Налични са заглавия като Cuphead, Sky Force и Stardew Valley. Tesla също така подчерта възможността за забавление с видеоигри на сензорния си екран, особено по време на рекламни кампании или събития.
BMW също така стартира интеграция на игри чрез AirConsole в определени модели, по-специално X3. Трябва обаче да имате най-новата OS 9 с пакета Digital Premium. Също така Mercedes е тествала интеграция на игри чрез екрана за пътниците на своите модели от висок клас, с функции, подобни на тези на Audi, но без официално партньорство с платформа като AirConsole до момента.
Тенденцията се ускорява с появата на облачните игри. Nvidia GeForce Now вече е интегрирана в Hyundai, BYD и Polestar, което позволява ползването на 1000 заглавия (Fortnite, The Witcher 3, Cyberpunk 2077) през облака, главно за пътниците на задните седалки, а при неподвижен автомобил и за тези отпред. Освен стабилна интернет връзка, тези решения изискват оптимизирано управление на ресурсите (процесор, памет, графична мощност), откъдето идва и все по-необходимите съюзи между производителите на автомобили и такива на технологично оборудване като Nvidia , Qualcomm и др.
Пазарът на автомобилни развлечения процъфтява. Според някои експерти от индустрията, над 30% от новите автомобили, които бъдат продадени през следващите две години, ще са оборудвани с приложения на трети страни, включително игри. Това е и начин производителите да продават свързани услуги и функции по заявка.