Една новина от последните дни сякаш мина, без да предизвика кой знае какво вълнение. Италианският бизнесмен Лука ди Монтедземоло беше назначен за директор в McLaren Group Holdings - компанията, която контролира McLaren Automotive и част от тима на McLaren Racing, който в момента е без конкуренция във Формула 1.

Това е все едно Флорентино Перес (президент на „Реал“ Мадрид) да влезе в Борда на директорите на „Барселона“. Монтедземоло беше начело на Ferrari в продължение на десетилетия, през които марката водеше битка на пистите именно срещу McLaren в най-елитния автомобилен спорт. Освен това точно беше човекът, който спаси италианската марка след смъртта на Енцо Ферари, довела до огромен спад на продажбите и толкова червено в баланса на компанията, колкото има в нейните автомобили.
Това, което се случва в McLaren напоследък, е сложно. През април правителствената инвестиционна група от Абу Даби CYVN обяви, че е купила McLaren Automotive. Тя държи контрола на McLaren Group Holdings, която на свой ред също притежава дял на CYVN в състезателните автомобили на McLaren.

CYVN също така притежава големи инвестиции в китайската компания за електрически автомобили Nio и британската фирма Gordon Murray Technologies. Освен това тя притежава Forseven - новосъздадена британска компания за луксозни електромобили, която се сля с McLaren Automotive.
Амбициите на Forseven в сегмента на луксозните автомобили и планът за разширяване на марката McLaren, използвайки емблемата и ноу-хауто на компанията, са най-логичното обяснение за избора на Монтедземоло в борда на директорите. Там има още едно добре познато име - Торстен Мюлер-Отвеш, който в продължение на 14 години беше главен изпълнителен директор на Rolls-Royce. Заедно с тях е и бившият главен изпълнителен директор на Louis Vuitton Moet Hennessey - Пиер-Ив Русел.

Когато Монтедземоло се присъединява отново към Ferrari и през 1991 (той ръководи състезателния отбор за кратко през 70-те години), той си поставя голяма цел. Да спечели титлата на конструкторите във Формула 1 за италианската марка за първи път от 1983 насам и да спечели титлата при пилотите за първи път от 1979 насам. Още по-голяма цел може да бъде да доведе затруднената компания до печалба.
Отне няколко години, за да се случи, но той го направи. С помощта на Жан Тод и Ники Лауда, Михаел Шумахер, Еди Ървайн и Мика Сало (Шумахер е сериозно ранен при катастрофа и пропуска шест състезания) печелят титлата при конструкторите. На следващата година Шумахер донесе у дома титлата при пилотите.
В същото време пътните автомобили на Ferrari също започнаха да набират популярност. Монтедземоло беше председател на борда да директорите на Fiat от 2004 до 2010, но подаде оставка като президент и председател на Ferrari през 2014. Сега той се изправя пред ново предизвикателство – да върне на пътя на успеха британската марка, която се намира в тежко положение през последните години. И съответно да донесе печалба на инвеститорите – нещо, което той вече е правил.

