Парите във Формула 1 продължават да се множат при управлението на Liberty Media. Приходите са скочили от 2,573 милиарда долара през 2022 година на 3,222 милиарда през следващата, за да достигнат 3,411 милиарда през 2024!
Увеличението се дължи на броя Гран при, вече 24, но също и на броя на спонсорите и партньорите. 2,757 милиарда долара идват от основния бизнес, т.е. билети, телевизионни права и спонсори. Останалите 654 милиона са от Paddock Club, лицензи, подгряващи състезания. Делът за отборите възлиза на 1,266 милиарда долара, разделен според позицията в класирането на конструкторите и други бонуси.
Ferrari печели най-големия дял с 242 милиона долара сред отборите. Следва McLaren със 168 милиона, докато Red Bull и Mercedes отбелязват спад в сравнение с 2023 година с приходи съответно от 152 и 151 милиона долара. И тук причината е по-слабата позиция в класирането при конструкторите. Следват Alpine със 110 милиона, Aston Martin (106), Haas и Williams (по 90), Racing Bulls (84), а Sauber е последен със 74 милиона.
Колко печелят пилотите? Най-добре платеният на стартовата решетка през 2025 година е четирикратният световен шампион Макс Верстапен със заплата от 50 милиона евро годишно. Второ и трето място за пилотите на Ferrari - Люис Хамилтън с 40 милиона и Шарл Льоклер с 30 милиона.
Четвъртото е за Ландо Норис с 20 милиона, следват Фернандо Алонсо (18 милиона), Джордж Ръсел (14 милиона и Оскар Пиастри (13 милиона). Условно, третата група с 9 милиона евро годишно води Пиер Гасли от Alpine пред Карлос Сайнц (7 милиона) и Нико Хюлкенберг с 6,5 милиона. Следват Естебан Окон с 6 милиона, Алекс Албън с 5, Ланс Строл с 3 и Юки Цунода с 2 милиона.
Класацията се затваря от шестимата новобранци за този сезон: един милион годишно прибират Кими Антонели, Оливър Берман, Лиъм Лоусън и Габриел Бортолето, а най-нископлатените са Исак Хаджар и Джак Дуън с по 500 хиляди евро. Да не вярва човек, но последните са по-ниско платени от няколко "звезди" в клетия, български, футболен елит.