IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Octavia ще отбележи радикална промяна за Skoda

Бестселърът връща plug-in хибрида и получава изцяло електрическа версия

До края на тази година Skoda ще представи концептуална електрическа версия на един от най-популярните си модели – Octavia, но серийният вариант ще дебютира едва през 2027. Тогава моделът ще смени поколенията си, като ще запази и двигателите с вътрешно горене, за да може да покрие широките вкусове на клиентите.


Skoda


Според главният изпълнителен директор на марката Клаус Целмер, цитиран от британското издание Auto Express, новата Octavia ще направи радикална крачка напред – както в дизайна, така и в технологиите. Концепцията ще следва новия дизайнерски език "Modern Solid", който дебютира със Skoda Elroq.

Премиерата на модела ще се състои на автосалона в Мюнхен през есента. Предстоящият концептуален модел ще получи елегантен комби стил, като ще даде представа за пропорциите на цялата нова платформа SSP на Volkswagen Group. Тя е предназначено да замени архитектурата MEB, използвана от Volkswagen ID.3 и Cupra Tavascan, както и първокласната електрическа платформа PPE, която е в основата на Audi A6 e-tron и Porsche Macan Electric с нулеви емисии.

Skoda представи сегашното четвърто поколение Octavia през 2020 и очакваше това да бъде последната версия с всичко горене на най-продавания автомобил на марката. Незадоволителното търсене на електромобили обаче промени плановете на чехите, като моделът ще запази двигателите с вътрешно горене.

В същото време Octavia бележи и още една радикална промяна, свързана с чешкия производител. Дори при преминаването си на ток, моделът ще запази съществуващото си име. Досега всички електромобили на Skoda получаваха названия, започващи с E и завършващи с q - Enyaq, Elroq и Epiq.

Според шефа на компанията няма да има проблем двата варианта на Octavia да се продават паралелно на пазара. Новият план на Skoda предвижда запазването на ключовите модели с ДВГ след 2030, като на инженерите на марката вече е възложено да осигурят безпроблемно преминаване на 3- и 4-цилиндровите мотори на марката към по-строгите стандарти за емисии Euro 7.

Skoda също така променя решението си да се откаже от plug-in хибридната Octavia. По-големите модели Superb и Kodiaq предлагат PHEV с повече от 100 км само на ток, така че и Octavia ще си върне това задвижване. Според Клаус Целмер за Европа именно plug-in хибридът е правилното задвижване в прехода към пълна електрификация.


0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какъв строг Евро 7 стандарт, какви 3цил мотори, що за глупави напъни са това? От другата страна на океана, карат 5.7 V8 до магазина за кенче-две сода, или за нещо за хапване. От 3.5 V6, до 5.0 и 5.7, са нормални масови двигатели там, и на стари и на нови коли, в почти изцяло миналия на SUVта пазар и търсене там.Тука затягане, 3цил от алпака, на ръба на бедните емисии (за това са и трошливи тия миксери) там Яко турбо V6 и огромни атмосферни V8..Тя атмосферата е обща, климата глобален,
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Прехода" към ел. коли няма да се случи, защото те очевидно не могат да бъдат на нивото на необходимостите на хората.Иначе идеята на ток е добра, обаче не сме още там откъм технологии. Хибридите просто свалят разхода, а това продава.Повечето брандове вече си върнаха всички V6 и V8мотори в гамата си, да не говорим AMG и др. Масово на ток е възможно, но ще бъде на фундаментално нов пробив във физиката относно енергията и частиците, ако изобщо допуснат такъв пробив и открития да се случат.