Бъдещите автомобилите на BMW ще използват части, изработени от ленени влакна. Технологията, тествана в моторните спортове, е готова за масово производство и такива композитни материали ще се използват както за външните комплекти на каросерията, така и за елементи на интериора. Новите материали са подобни по структура, лекота и твърдост на карбона, но са по-екологични.
Композитните материали от естествени влакна, които в момента се използват предимно в моторните спортове, скоро може да се появят и в цивилните автомобили. BMW иска да бъде пионер в тази област. В партньорство с швейцарската компания Bcomp, германците вече няколко години правят комплекти за каросерии на състезателни автомобили от естествени композитни материали, съдържащ ленени влакна. Последните пък показват, че този материал дори отговаря на строгите изисквания за твърдост на покрива.
Естествените композитни материали са еднакво подходящи за производството на видими части от каросерията и интериора, освен това значително намаляват вредните емисии. Според изчисленията на BMW, замяната например на покрив от въглеродни влакна с "естествен" ще спести около 40% от емисиите само на етапа на производство и това не включва рециклирането и повторната употреба.
BMW M Motorsport експериментира с естествени композитни материали повече от пет години. Първоначално те бяха използвани в болидите от Формула E, след това в BMW M4 DTM и M4 GT4 вместо пластмаса, подсилена с въглеродни влакна. Следващият стрес тест за обещаващите материали ще се проведе съвсем скоро, като част от състезанието "24-те часа на Нюрбургринг".