Представете си сцена, в която се намирате на криволичещ планински път, като наоколо няма други автомобили. Там са паркирани две коли и за да се изкачите към върху трябва да избере една от тях. Може да избирате между луксозен седан с над 300 к.с. и професионален шофьор, който ще ви закара плавно и сигурно, докато сте на задната седалка. Другият вариант е Mazda MX-5 със 181 к.с. , която ще управлявате сам.

За много от феновете на автомобили японският роудстър е логичният избор. В случая той е с два пъти по-малка мощност, но предлага чара на аналоговото шофиране, когато водачът и колата се свързват директно. Те се сливат в едно цяло, а не са разделени от електронни системи, които диктуват поведението на колата.
Следващият списък включва именно такива наистина страхотни автомобили с аналогови автомобили, които може да се закупят в наши дни. Някои от няма дори най-основни електронни функции за безопасност като ABS, докато при други целия комплекс от системи за безопасност може да бъде изключен, за да стане пътуването още по-забавно.
Последните аналогови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Кристиан фон Кьонигсег, създателят на някои от най-бързите автомобили в света, е казал, че ако му е останал само един резервоар бензин за всяко превозно средство на планетата, ще си вземе Mazda Miata. В сегашния си вид може да има само 181 к.с., благодарение на атмосферен 2.0-литров четирицилиндров двигател, но това е сборът от всички части, които правят автомобила толкова легендарен автомобил за шофьори.
Това е балансът, брилянтната обратна връзка от волана и начинът, по който лостът за ръчна скоростна кутия с късо превключване щраква на следващата предавка, почти инстинктивно. Начинът, по който Mazda се задържа в завой, е опияняващ. За парите си, Miata все още е един от най-добрите спортни автомобили на пазара.


2