IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В отговор на митата Китай предизвика нова криза в индустрията

Властите в страната наложиха ограничения на износа на редки земни елементи

Ограниченията върху износа на редкоземни метали, наложени от китайските власти, са на път да предизвикат нова криза в индустрията, тъй като редица автомобилни компании ще бъдат принудени да спрат производство, съобщава The Verge, като допълва, че първите последствия вече се усещат в Европа.


Suzuki


Според Reuters, една автомобилна марка – Suzuki, вече е пострадала от ограниченията, като е спряла производството на хечбека Swift. То ще бъде възстановено едва на 16 юни, като от компанията обявиха, че вече имат други варианти за доставки на нужните за производство елементи.

В същото време обаче няколко европейски производители на автомобилни компоненти вече са спрели конвейерите си. Кой се те, не се споменава, но е известно, че подобни мерки се подготвят и в САЩ.

В момента Китай контролира над 90% от световните вериги за доставки на редкоземни метали, които се използват в индустрии като аерокосмическа индустрия и роботика. Освен това, те се използват широко в автомобилната индустрия - от батерии за електрически автомобили и хибриди до катализатори.

Ограниченията бяха въведени като една от мерките за отмъщение срещу увеличението на митата от президента на САЩ Доналд Тръмп. Китайските власти запазиха възможността отделни компании да продължат да изнасят, но това изисква специално разрешение и според някои данни само една четвърт от тези заявки са одобрени.


0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Че то тукашните мурафети да не са нещо уникално? По цял свят са едни и същи, само мащабите и наименованията са различни. Любим пример - в Източна Европа има "корупция", а в Западна "лобизъм".
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Урсула и компания лапнаха бая под масата от китайското лоби за да се въведат бързо електромобилите. Едва ли никой не им е говорил за разнообразието на източниците на важни ресурси за да се предотврати зависимост. Абе на място в България власта да става по-европейска, то европейската става като българската
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 5 месеца )
    А да, добре, дизелови двигатели съществуват и работят само през последните 40-50 години откакто са изобретени инжекциона и помра-дюзата. Предишните 70-80 години изобщо ги е нямало, само дето остава въпроса какво е изобретил Рудолф Дизел...
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 5 месеца )
    Карбуратора бе премахнат заради дизелите. Проблем с карбуратора бензина няма докато дизела без имжекция не може илинпумпе дюзе която си не става за нищо
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Еми едно време като бехме с карбуратори, копчета и стрелки нямаше нужда от такива материали. Аме не, зор да се слагат чипове, светодиоди и тъч екрани. Та, на ви сега нов недостиг.
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Тесла остана без батерии.
  • #1
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Защо Китай да е предизвикал? Китай просто отговаря на глупостите на вожда на говедата.