Независимата организация Euro NCAP проведе серия от тестове на системи за подпомагане на водача в автомобила, като резултатите се оказаха доста любопитни. Четири модела - Kia EV3, Porsche Macan, Renault 5 и Toyota bZ4X, получиха оценка "Много добър" за представянето на техните технологии за асистирано шофиране, след като демонстрирайки отлична комбинация от безопасност и взаимодействие с водача.

Въпреки отличната си репутация за безопасност, Tesla Model S и Volvo EX30 получиха оценка "Умерена" заради проблеми в областта на подпомагането на водача. Системата за автопилот на Tesla, която се рекламира като "напълно автоматична", не отговаря на оценките за Assistance Competence, като получава само 30%. Volvo EX30 също имаше проблеми, тъй като системата Pilot Assist не винаги реагира ефективно на липсата на ръце на волана.
Същата оценка получи и MG ZS, докато Mazda CX-80 и XPeng G9 се справиха по-добре с изпитанието и бяха оценени с "Добър" за представянето на системите им за асистирано шофиране.

"В случая основното е на потребителите да бъде предоставена достоверна информация за работата на тези системи. Tesla, например, подвежда хората за възможностите на своята система Autopilot само с името и маркетинга, като това може да има потенциални последици за безопасността. Добре проектираната система ще си сътрудничи с водача, ще информира по подходящ начин за нивото на помощ и в крайна сметка ще предложи избягване на катастрофи в критични ситуации", обясниха от Euro NCAP.


0