IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Няколко трика, които всеки собственик на електромобил трябва да знае

Как да постигнете максимални ефективност и удобство във вашето пътуване с EV

Електрическите автомобили (EV) променят начина, по който шофираме, предлагайки по-тиха и често по-ефективна алтернатива на традиционните превозни средства. Въпреки това, преходът към електрическа мобилност носи със себе си нови предизвикателства и възможности. За да се възползвате максимално от своя електромобил и да оптимизирате всяко пътуване, има няколко трика, които всеки собственик на електромобил трябва да знае.


електромобили


Оптимизиране на Зареждането:

"Винаги включен" у дома: Когато не използвате колата, дръжте я включена в зарядното устройство у дома, особено ако имате стенна станция (Wallbox). Електромобилите имат интелигентни системи за управление на батерията, които предотвратяват презареждане и поддържат батерията в оптимално състояние. Това гарантира, че винаги тръгвате с максимален заряд.

Използвайте приложения за зареждане и планиране на маршрут: Приложения като PlugShare, ChargePoint, ABRP (A Better Route Planner) и Tesla Supercharger Map (за Tesla) са задължителни. Те ви помагат да намерите станции за зареждане, да проверите наличността им в реално време, да планирате маршрути с оптимални спирки за зареждане и дори да сравните цени.

Нощно зареждане на по-ниски тарифи: Ако вашият доставчик на електроенергия предлага диференцирани тарифи, програмирайте зареждането на автомобила си през нощта, когато електричеството е по-евтино. Повечето електромобили и домашни зарядни станции имат функция за планиране на зареждане.

"Трикът" с предварително загряване/охлаждане (Preconditioning): Много електромобили позволяват предварително да климатизирате купето (загряване или охлаждане), докато колата все още е включена в зарядното устройство. Това използва електричество от мрежата, вместо да черпи от батерията, осигурявайки ви комфортно пътуване и максимален пробег от самото начало.

Максимизиране на Пробега (Range Anxiety Solutions):

"Регенеративно спиране" в действие: Научете се да използвате максимално регенеративното спиране на вашия електромобил. Вместо да спирате рязко със спирачката, отпускайте педала на газта по-рано, за да позволите на автомобила да забави хода си, превръщайки кинетичната енергия обратно в електричество и връщайки я в батерията. Това е един от най-големите плюсове на EV за увеличаване на пробега.

Поддържайте постоянна скорост: Драстичните ускорения и внезапното спиране консумират повече енергия. Поддържането на постоянна скорост, особено на магистрала, е ключово за ефективността. Използвайте адаптивен круиз контрол, ако колата ви има такъв.

Правилно налягане в гумите: Недостатъчно напомпаните гуми увеличават съпротивлението при търкаляне и намаляват пробега. Редовно проверявайте и поддържайте правилното налягане в гумите, както е указано от производителя.

Използвайте режим "Еко": Повечето електромобили имат "Еко" или "Икономичен" режим, който ограничава мощността, оптимизира климатизацията и насърчава по-ефективно шофиране, увеличавайки пробега.

Минимизиране на използването на отопление/климатик: Отоплението и климатикът са едни от най-големите консуматори на енергия в електромобила. Използвайте ги разумно. Отоплението на седалките и волана често е по-ефективно от загряването на цялото купе.


електромобили


Удобство и Практичност:

Портативен заряден кабел като резерва: Винаги дръжте портативен заряден кабел (ниво 1 или 2, ако вашият EV го поддържа) в багажника. Той може да ви спаси в ситуация, когато нямате достъп до специализирана зарядна станция, позволявайки ви да зареждате от стандартен контакт (по-бавно, но надеждно).

Адаптери за зареждане: Ако пътувате често, инвестирайте в адаптери, които ви позволяват да използвате различни типове зарядни станции (напр. J1772 към Tesla, или обратно, ако е възможно и безопасно).

Приоритизиране на станции за бързо зареждане (DC Fast Chargers): За дълги пътувания, планирайте спирки на станции за бързо зареждане. Те зареждат батерията много по-бързо от стандартните AC станции, което намалява времето за престой.

Използвайте приложения за паркиране с EV зарядни станции: Някои приложения за паркиране показват паркинги, които разполагат със зарядни станции, което е удобно, когато планирате престой в градска среда.

"Фрънк" (Frunk) за удобно съхранение: Използвайте предния багажник (frunk) за съхранение на зарядни кабели, адаптери и други често използвани предмети. Това освобождава място в задния багажник и ги прави лесно достъпни.

Дългосрочна грижа за батерията:

Избягвайте честото зареждане до 100% (освен при дълги пътувания): За ежедневна употреба, мнозинството от производителите препоръчват зареждане до 80-90%, за да се удължи живота на батерията. Зареждайте до 100% само когато планирате дълго пътуване.

Избягвайте оставянето на батерията на много ниско ниво за дълго: Не позволявайте батерията да спада под 20% за продължителни периоди, тъй като това може да натовари клетките.

Избягвайте екстремни температури: Високите температури и изключително ниските температури (особено при зареждане) могат да повлияят на живота на батерията. Когато е възможно, паркирайте на сянка през лятото и в закрити гаражи през зимата.

Преходът към електрически автомобил не е лесен, но с тези трикове ще можете да оптимизирате всяко пътуване, да увеличите ефективността на вашия EV и да се насладите максимално на предимствата на електрическата мобилност. Желаем ви умно шофиране!


0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Освен това, почти не останаха електрички и PHEV, които да не са изтеглени заради риск от пожар. Мерцедес, Волво, Джип, Хюндай, Порше, Ауди.... да си тезтват недоклатените технологии върху друг
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    До 10 - Не искам да мисля от къде трябва да мина и къде да спирам - това е свободата на придвижване. Имам свободата да се отбия от пътя където поискам за да видя някаква забележителност или просто гледка.
  • #10
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 8 ( преди 6 месеца )
    Дай маршрут в България в който не можеш да стигнеш от точка а до точка б с електромобил? В най-лошия случай ще са ти необходими 1-2 спирания по за 10 минути, ако въобще е необходимо да спираш. Така или иначе ако ще прекосяваш държавата по диагонал, ще спреш поне веднъж два пъти дори без нужда от зареждане.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Има нюанси! Като тръгваш всяка сутрин на 80% всяка сутрин тръгваш с 300 км пробег. При резервоара рядко тръгваш с гориво за 300 км пробег. Ето например Гост само в един ден от годината има гориво за над 300 км пробег в резервоара, дори да броим резервата. Този ден е денят в който тръгва на ски и пълни резервоара до горе, но докато стигне до там вече няма и за 300 км. Тоест резервоарът му вижда бензин за 300 км само за няколко часа в годината!
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Последен съвет - продайте електромобила възможно най-бързо и не се занимавайте с глупости, а пътувайте свободно където си поискате
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Точно това препоръчват в статията.Зареждай на 80% да си пазиш батерията.Резервоара за гориво няма ограничения,пълниш според своето желание.
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За мащаб - 12 литра за 150 км са 25 - 30% от резервоара. Знаеш ли колко пари ще му струва да зареди 80%? Не само ще те псува, А и някой тупаник може да е отнесеш заради подигравката да му предлагаш такива неразумни решения!
  • #5
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Абсолютно вярно е! Знаеш ли колко пари струва да заредиш до 80% резервоара? Според похвалите, казани и потвърдени многократно, антиелектриците се гордеят, че всяка седмица само за 5 минути си зареждат 150 км за 30 лв на произволна бензиностанция, за да не се налага да спят в гаража завити с одеало и да четат книги с мазни пръсти от сандвича който яде на студено, докато електромобила се зарежда в контакта! Питай го първия да потвърди! Това са негови изказвания! Токът бил скъп 4,50 лв/150км
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Ще псува до девето коляно.
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 6 месеца )
    Как ли ще реагира собственик на автомобил,който го посъветват да напълни резервоара на 80%?