IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Двигателите Renault Type H - плюсове и рискове

Възможни са грижи с ангренажната верига в ранните версии

Двигателите Renault Type H са  известни още като серия H. Те представляват семейство бензинови мотори, много от които са с турбокомпресор (TCe), създадени от френско-японския алианс от 2009 година. Тези двигатели са проектирани да предлагат намален обема на цилиндъра, поддържайки динамична производителност благодарение на компресора. Така свиват разхода на гориво и емисиите.


Двигателите Renault Type H


Стартирала с 4-цилиндрова архитектура, гамата по-късно е разширена с 3-цилиндрови агрегати. Различните видове двигатели обаче имат някои общи характеристики:

- Моноблок и глава от алуминиева сплав;

- Двойно разпределение на горния разпределителен вал;

- 4 клапана на цилиндър;

- Верига;

- Последователно многоточково електронно впръскване;

- Турбокомпресор (ако е наличен). 

Двигателите Renault Type H са използвани от голяма палитра автомобили: естествено от Renault и Nissan, но също от Dacia , Mitsubishi и Mercedes.


ДВИГАТЕЛ 1.4 TCe - H4Jt

Представен през 2009 година,  1,4-литровият двигател H4Jt (известен в търговската мрежа като TCe 130) беше един от първите, които представиха новата конструкция. Той е базиран на HR моторите на Nissan, но има ревизирана цилиндрова глава, по-специално всмукателните канали, които са преработени за компресорно пълнене. С мощност от 130 к.с. и въртящ момент от 190 Нм - този агрегат намери идеалното си място под капака на моделите от C-сегмента на Renault. Постигна брилянтна производителност дори с по-малък работен обем от предишните стандарти.


Двигателите Renault Type H  

Кои коли го имат?

130 к.с.   Renault: Mégane III (2009-2013), Scénic III (2009-2013)
 
ДВИГАТЕЛ 1.2 TCe - H5Ft

Обявен през 2012-а, 1,2-литровият 4-цилиндров H5Ft се открояваше с голямата си гъвкавост, предлагайки се в няколко варианта на мощност, вариращи от 100 к.с. до 130 к.с. Тя му донесе огромен успех, което му позволи да стане желан от Renault, Dacia, но дори някои в модели на Nissan и Mercedes. 

Кои коли го имат?

100 к.с.  Renault Megane IV

115 к.с.  Dacia: Dokker, Duster I и II, Lodgy, Mercedes: Citan, Nissan: Juke, NV250/NV300 Pulsar, Qashqai II, Renault: Captur, Clio IV, Kangoo II, Mégane III и IV, Scénic III и IV

120 к.с.  Renault: Captur, Clio IV

125 к.с.  Dacia: Duster II

130 к.с.  Renault: Kadjar, Mégane III и IV, Scénic III и IV


Двигателите Renault Type H
 

ДВИГАТЕЛ 0.9 TCe - H4Bt

С 0,9-литровия H4Bt - Renault представи първия си модерен трицилиндров двигател, технически избор, насочен към максимална ефективност в сегментите на градските и малките автомобили. Въпреки малкия работен обем, компресорът осигурява адекватна производителност, благодарение на мощност от 90 к.с. и въртящ момент от 135 Нм. Плюс много нисък разход на гориво. Същият двигател беше използван дори за задвижване на  спортните версии на Smart Fortwo и Renault Twingo.

Кои коли го имат?

90 к.с.  Dacia: Logan II, Sandero II, Nissan: Micra V, Renault: Captur, Clio IV, Twingo III, Smart: Fortwo, Forfour

109 к.с.  Renault: Twingo III, Smart: Fortwo, Forfour

125 к.с.  Smart: Fortwo


ДВИГАТЕЛ 1.0 SCe - H4Da

Наред с H4Bt беше разработен и друг 3-цилиндров двигател, този път без турбокомпресор, а с атмосферно пълнене и с работен обем от един литър. Резултат от напълно нов проект. Разработен съвместно с Daimler и предназначен да бъде базовият агрегат за моделите Smart и Renault Twingo, но стана използван и в други модели на групата Renault.

Кои коли го имат?

65 к.с. Renault: Clio V, Twingo III (от 2019 г.)

67 к.с.  Dacia: Sandero III, Mitsubishi: Colt VII, Renault: Clio V

71 к.с.  Renault: Twingo III (до 2019 г.)

72 к.с.  Renault: Clio VI

73 к.с.  Dacia: Logan II и III, Sandero II, Renault: Twingo III (от 2019 г.)

 

ДВИГАТЕЛ 1.0 TCe - H4Dt и H5Dt

Бяха тясно свързани с предишните -  това са H4Dt и H5Dt, 3-цилиндрови, 1-литрови агрегати, към които беше добавено компресорно пълнене, за да се осигури по-голяма тяга, като същевременно се контролира разходът на гориво. Първата е началната версия с индиректно многоточково последователно впръскване и предлага максимална мощност от 100 к.с. Втората има директно впръскване и достига до 117 к.с. 

Кои коли го имат?

91 к.с.  Dacia: Duster II, Logan III, Sandero III; Mitsubishi: ASX II, Colt VII; Renault: Captur II (от 2020 г.), Clio V (от 2020 г.)

100 к.с. Dacia: Duster II, Jogger, Duster II, Sandero III, Nissan: Micra V, Renault: Captur II (до 2020), Clio V (до 2020)

110 к.с. Dacia: Jogger

117 к.с.  Nissan: Juke II, Micra V


Двигателите Renault Type H


ДВИГАТЕЛ 1.3 TCe - H5Ht3

Обявен в края на 2017 година, четирицилиндровият 1.3 H5Ht беше представен в началото на следващата. Той е резултат от сътрудничеството между алианса Renault-Nissan и Daimler. Затова се монтира на различни модели на различните марки, принадлежащи към тези групи - с мощност от 100 до 163 к.с.

Кои коли го имат?

100 к.с.  Dacia: Dokker, Lodgy, Renault: Kangoo III, Express

115 к.с.  Renault: Mégane IV, Scénic IV

130 к.с.  Dacia: Dokker, Duster II, Lodgy, Nissan: Townstar, Renault: Captur I и II, Kangoo III

140 к.с.  Nissan: Qashqai II и III, Renault: Captur II, Kadjar, Mégane IV, Scénic IV

150 к.с.  Dacia: Duster II, Renault: Arkana, Captur

154 к.с.  Renault: Captur II

160 к.с.  Nissan: Qashqai II и III, X-Trail III, Renault: Captur II, Kadjar, Koleos II, Mégane IV, Scénic IV, Talisman II


ПРОБЛЕМИ С ДВИГАТЕЛЯ НА RENAULT TYPE H

Някои двигатели от семейство H показаха проблеми през годините, които разтревожиха и собствениците.

1.2 TCe (H5Ft): Този агрегат е бил обект на множество съобщения за необичаен разход на масло, особено при двигатели, произведени между октомври 2012 и юли 2016 година в испанския завод във Валядалоид. Проблемът може да доведе до влошаване на изпускателните клапани и в по-сериозни случаи до повреда на двигателя, ако не бъде оправен навреме. Някои източници също посочват потенциална нестабилност на веригата за доставки.
 
Двигатели 0.9 TCe (H4Bt) и 1.0 TCe (HRA2/H4Dt): Дори тези малки трицилиндрови двигатели не бяха подминати от критики. Най-обсъжданият проблем се отнася до ангренажната верига, която в някои случаи показва преждевременно удължаване или проблеми с обтегача. Все неща, изискващи скъпи ремонти. Превозни средства като Twingo, Clio и Captur с тези двигатели бяха сред най-цитираните като рискови.
 
1.3 TCe (H5Ht): Това последно поколение двигатели, разработени съвместно с Mercedes-Benz, изглежда се радва на много по-добра репутация по отношение на надеждността. Докладите за широко разпространени проблеми са значително по-малко. Някои потребители съобщават за изолирани случаи, като например течове на охлаждаща течност от гарнитури. Но изглежда няма очевидни конструктивни недостатъци, сравними с тези на 1.2 TCe.

 

ДОБЪР ИЗБОР ЛИ Е?

Дали двигател от семейство Type H е разумен избор - зависи до голяма степен от конкретната версия и годината на производство. Моторите 1.2 TCe , произведени в критичния период (2012-2016), представляват потенциално рискована покупка , ако не сте сигурни в правилната предишна поддръжка или във вече извършените коригиращи интервенции. Разходът на масло и рисковете, свързани с ангренажната верига, са фактори, които не бива да се подценяват. 

При 0.9 TCe и 1.0 TCe  проблемът с ангренажната верига заслужава внимание. Препоръчително е да проверите историята на поддръжката на автомобила и да обърнете внимание на всякакви подозрителни шумове, идващи от двигателя, които биха могли да показват предстояща грижа.

На другия полюс - 1.3 TCe се очертава като определено по-солиден избор. Неговата производителност е като цяло отлична оценена, разходът му на гориво е нисък и досега не е показал критични проблеми, характерни за предшествениците.

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RM ( преди 2 седмици )
    До 1Предполагам си заклет фен на немските кошници и караш супер яко БМВ 3-ка "М-ка", която толкова много си я харесваш, че в багажника винаги присъства туба 5л масло за доливаме.P.S. същото важи и за VAG групата, с "невероятните" мотори TSI и TFSI, които над 150к километри пипат яко масълцето
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Supercharger ( преди 2 седмици )
    Самият факт, че тия миксери имат практически достатъчно ядове с конструктивни, дефектни серии, излишна сложност на механизмите особенно около веригата и кекави якостни свойства на материала им, показва че прехода в downsizing с всякакви еко цели бе несериозно извършен и разбира се за сметка на потребителя.Сега може фанатичната фенщина да ме нападне, но миксер - тиктакаща бомба никой разумен човек не желае в гащите си. Тия миксери са за до 60-100км на седмица леко каране, от дилърство го зная
  • #6
    2 rate up comment 6 rate down comment
    рено.БъГъ ( преди 2 седмици )
    Ай ся сичките дилърчитъ да почните да фалите малолитражките на реното! Иначе нема повишение на заплатата, а премия ич! Че свършиха балъците... Насаааам народее - койту съ излъжи да купи 2 рена *** има 1 дачийка пударък за тъщътъ!!
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 2 седмици )
    Карам Меган, IV, 2022 , от нов. Бензин 1.3 ТСе. За 3 години вече е на 90х.км. Обслужвам на 15 х.км , и абсолютно никакви проблеми. Разход 5.7 л/100км смесено. Напълно реален, за последните 10 х.км записвах зареденото гориво и изминато разстояние. А по борд компютър даде 5.5 за същия пробег.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Xaxoxi ( преди 2 седмици )
    Карам прословутия 1.0 тце на газ и 100к.с. на дъстър 3. Не се чува как работи, на място няма вибрации, много добре направен двигател и мисля да си го карам до гаранцията от 5г. Минус, въпреки теглото от 1278кг, е малкия въртящ момент и мощността. Да др. година ще дойде 1.2 120к.с. и нещата ще са по-добре, но за градско каране става около 2700оборота върви, извън глада с 90 дава разход на газ. Иначе в София под 8.5 не падам. Абсурдно, но вече почти нямаш избор и чак като мина на електричка ще е о
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Дачия ( преди 2 седмици )
    Имах възможност да тествам новата Дачия степлей. Точно модела с 3 цилиндъра и кола само на 3000 км. да усещам вибрации на седалката не е нормално. Това при работа на двигателя на място. Точно пък модела с газ има тракане на дюзите като работещ стар Зил.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    1.2 не е най-добрият мотор.който.Рено са правили, но ако изминавате по до 15К км годишно (колкото повечето хора в БГ), спокойно ще го карате 15 г. преди да видите някой от проблемите описани в статията. От друга страна е доста евтин за покупка (понеже такситата го избягват) и поддръжка (личен опит). Ако баче шофиране много и не сте такси, най- добрият избор в споменатите години е дизеловата им гама (1.5, 1.6 и 2.0). Там нямат лош мотор (личен опит и с трите), стига да сменяте маслото на 10К км
  • #1
    7 rate up comment 26 rate down comment
    Факт! ( преди 2 седмици )
    Ако въобще има плюсове са за ментаджерията на рено. Минусите за балъците които са го купили. Факт!