IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Alpine представи електрически фастбек с 555 км пробег

A390 получава задвижване с три мотора в два варианта на мощност

Спортното подразделение на Renault - Alpine, представи нов електрически седан (фастбек) от сегмент С, който ще излезе на пазара през четвъртото тримесечие на годината. Моделът с дължина 4,52 метра стандартно е оборудван с три електромотора и задвижване на четирите колела. Ще се предлагат два варианта на мощност, като максималният пробег с едно зареждане е 555 км според стандарта WLTP.


Alpine A390


Визуално A390 е силно вдъхновен от концепцията A390. Дизайнът се характеризира с тесни дневни светлини и триъгълни (частично осветени) елементи отпред и отзад. Основните фарове са дискретно интегрирани във въздухозаборниците.

Електромобилът използва платформата AmpR-Medium, добре позната с моделите Renault и Nissan. Междуосието от 2,71 метра, а капацитетът на багажника е 532 литра. Предлагат се шест цвята на каросерията и 20 или 21-цолови колела.


Alpine A390


Alpine A390 е оборудван с тримоторна система (един двигател отпред и два отзад) с активна векторизация на въртящия момент и задвижване на четирите колела. По-слабата версия GT развива 395 к.с., които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и максимална скорост от 200 км/ч. По-мощната версия - GTS, развива 463 к.с. и достига до 100 км/ч за 3,9 секунди. Максималната скорост е малко по-висока - 220 км/ч. За модела се пет режима на шофиране, специална функция за изпреварване и система Launch Control.

Батерията с капацитет 89 кВт/ч използва Verkor клетки, произведени във Франция, и позволява пробег по WLTP до 555 километра с 20-цолови или 520 км колела с 21-цолови джанти. Презареждането се извършва с постоянен ток до 190 kW, което позволява пълнене от 15 до 80% за по-малко от 25 минути. Зареждането с променлив ток е възможно с 11 kW стандарт (22 kW по избор), като се поддържа и двупосочно зареждане.


Alpine A390


В интериора се залага на спортна атмосфера, но също така комфорт от висок клак. На волана всичко е ориентирано към водача, включително 12,3-инчовото дигитално арматурно табло и 12-инчовият вертикален централен екран. Климатичните контроли са конвенционални, но трансмисията се управлява с бутони.

Спортният волан включва контроли за избор на програма за шофиране и промяна на изгледа на арматурното табло, наред с други неща. Два специфични алуминиеви бутона, вдъхновени от света на Формула 1, контролират четирите нива на регенерация (син въртящ се бутон RCH - Recharge) и Launch Control (червен бутон OV - Overtake).


Още снимки на модела - вижте в галерията:


0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 3 седмици )
    Едно време се правеше в България Булгаралпин.Ако нямаше толкова бандити може би щяхме да произвеждаме още.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Двата мотора на задната ос са необходими за т.нар. векторизация на тягата. Подобрява управлението на колата. Това което двата мотора правят не може да се постигне с диф.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Защо са им три електродвигателя за постигане на толкова скромни характеристики? Вече явно ще си ги мерят не само по диагонала на таблета, а и по броя на двигателите!