Благодарение на нарастваща с бесни темпове популярност, по пътищата се появиха куп модели на малки SUV-ове. Комбинацията от ниски експлоатационни разходи и практичността на големите автомобили, е привлекателна за купувача.
Почти всеки производител на автомобили се е опитал да бъде лидер в този клас. Конкуренцията е жестока, а изборът - огромен, но експертите на AutoЕxpress проведоха куп тестове, за да определят най-добрите 10 малки SUV на годината.
10-те най-добри малки SUV на пазара (ГАЛЕРИЯ):
Плюсове: Впечатляваща динамика на шофиране, елегантна кабина, добър обхват
Минуси: По-твърдо возене от конкурентите, споделено разпределително устройство Stellantis, липса на място за съхранение във вътрешността
SUV-овете на Alfa Romeo са склонни да разстройват някои от заклетите фенове на марката, но Junior е харесван автомобил от тях. Въпреки че тази италианска марка не е точно синоним на разумни автомобили, Junior все пак се справя доста добре с ежедневните задачи. Багажникът варира от 400 литра при модела Elettrica EV до 415 литра при хибрида Ibrida. Напълно достатъчни за седмичното пазаруване.
За съжаление, мястото, където тази Alfa съживява спомени за минали спортни автомобили, е на задните седалки. Всеки пътник, който е висок поне около 180 см, бързо ще се забележи липсата на място за краката. Децата би трябвало да са ОК, макар че може да им стане малко скучно, тъй като на задните седалки няма абсолютно никакви екстри, дори поставки за чаши.
За щастие, Alfa не е забравила да украси зоната около предните седалки с различни аксесоари. Всъщност, именно тук Junior започва да блести, тъй като успява да се усеща много различно и спортно. Нищо че е разположен на широко използваната CMP платформа на Stellantis. Има червено-черна цветова схема навсякъде, арматурното табло е насочено под ъгъл към водача, а кръглите вентилационни отвори са с фино осветени лога. Всички контроли и информационно-развлекателната система са достатъчно лесни за разбиране.
Естествено, като всяка Alfa Romeo - Junior е доста приятен зад волана, въпреки че компромисът е доста твърдо возене. Тези, които наистина искат да се пораздвижат, ще се зарадват на Junior Veloce. Иначе всички версии ще ускоряват от 0 до 100 км/ч за по-малко от девет секунди.
Воланът е добре балансиран и се усеща много прецизен при използване по време на тестовете. Тъй като всички версии предлагат пробег от над 320 километра в комбиниран цикъл на WLTP, Junior би трябвало да се окаже доста лесен за работа в ежедневието.


0