Премиум хечбекът DS 4 беше актуализиран и вече се казва No.4. Моделът бързо губи популярност в Европа, така че Stellantis, собственик на премиум марката DS, реши да обнови автомобила във всяко отношение. Освен новото име, подобно на новия флагман, крос-лифтбека DS No.8, хечбекът претърпя фейслифт, получи изцяло електрическа версия и поддръжка на ChatGPT. Досега са обявени само три модификации за новия модел, като освен електрическата, ще има и две хибридни.
DS 4 е на пазара вече четири години, а до края на миналата продажбите му в Европа спаднаха с почти 40%, до 11 000 бройки. По този показател хечбекът забележимо губи от най-близкия си конкурент BMW 1 Series. През настоящата година моделът също не се представя добре. През първото тримесечие европейците са купили малко над 2200 бройки, което е с 39% по-малко отколкото през същия период на 2024-та. Рестайлингът има за цел да върне интереса на купувачите към модела.
Външният дизайн на обновения DS No.4 вече се отличава с още по-нарязани линии и остри ръбове, решетката на радиатора е пронизана от пунктирани LED линии, а оптиката е станала още по-тънка. Интериорът е с нови материали, графиките на показанията на арматурното табло са променени, а мултимедийната система с екран, уголемен до 10 инча, поддържа изкуствения интелект ChatGPT в съответствие с тенденциите.
Моделът също така явно ще загуби бензиновите си двигатели. Засега са обявени само две хибридни версии и една електрическа, като ще бъде запазен и 1,5-литровият дизелов BlueHDi с мощност 130 конски сили. Базовата версия е оборудвана с 1,2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор и електромотор с мощност 28 к.с., интегриран в роботизирана скоростна кутия. Общата мощност е 145 к.с.
Като алтернатива ще се предлага plug-in хибрид с 1.6-литров бензинов турбо двигател с мощност 180 к.с. и електромотор със 110 к.с. Скоростната кутия е нова седемстепенна роботизирана, която замества 8-степенния автоматик. Общата мощност достига 225 к.с., а капацитетът на батерията е 16,5 киловатчаса. Този хибрид изминава 81 км само на ток, в сравнение с предишните 62 км, и ускорява до 100 км/ч за 7,4 сек. (-0,3 сек в сравнение с хечбека преди обновлението).
Изцяло електрическата версия се нарича E-Tense. Системата включва електромотор с мощност 213 к.с. и батерия с капацитет 58,3 кВт/ч, осигуряващи пробег до 450 км според цикъла WLTP. Зареждането от 20 до 80% отнема 30 мин, а списъкът с оборудване включва термопомпа, която позволява пестене на електроенергия, изразходвана за отопление или охлаждане на интериора.
В Европа продажбите на обновения хечбек ще започнат преди края на годината, а цените ще бъдат обявени малко преди пускането му на пазара. Новият модел ще се произвежда в завода на Opel в Рюселсхайм. В момента най-евтино в България се продава дизеловата версия в базово ниво на оборудване - 71 720 лв с ДДС.
Още снимки на модела - в галерията: