Датата 11 май 1985 е историческа за италианското автомобилостроене. Тогава е представяна Alfa Romeo 75. Защо е специална тази кола ли? Фенове на марката и експерти я определят като последната истинска Alfa Romeo.
Показана е първо на министър-председателя тогава Бетино Кракси, директно от президента на компанията - Еторе Масачези. Alfa Romeo все още е държавна компания, собственост на съществуващо тогава обединение за индустриализация. През 1986 година е продадена на Fiat по решение на Романо Проди, президент на въпросната италианска правителствена организация. Бъдещият премиер и председател на ЕК предпочита сънародниците си пред оферта на Ford.
Последната истинска Alfa Romeo (ГАЛЕРИЯ):
Ермано Кресони е създателят на линиите на 75. Нает от дизайнерския център на Alfa Romeo през 1965-а, той става негов директор през 1975 година, като създава Giulietta, 33 и доста други модела. Стилът на 75 е веднага разпознаваем и високо ценен от колекционерите, защото е автомобил със силна индивидуалност. Нищо че шасито и механичните части са наследени директно от Giulietta. това е заради оскъдните ресурси, с които компанията е разполагала по това време.
Кресони обаче подобрява динамичния стил на автомобила.
Той подчертава клиновидната форма на каросерията - с много ниска предна част и висока, скъсена задна част. Трапецовидната решетка, от друга страна, перфектно интегрира светлинните клъстери и се развива хоризонтално. Както и черната пластмасова фасада, която отлично покрива заварките на ламарината на калник.
Вътре седанът разполага с табло с квадратни форми, с аналогови инструменти и дигитален, контролен дисплей в средата на таблото. Перфектно и в стила на 80-те години на миналия век. Невъзможно е да не споменем дръжката на ръчната спирачка, която наподобява лост за управление на самолет, както и електрическите контролери за страничните прозорци, които не са разположени на вътрешния капак на вратата, а директно над таванната лампа.


0