IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Точен ли е индикаторът за оставащия живот на маслото?

Устройството използва не само пробега, за да направи точните изчисления (ВИДЕО)

Много съвременни автомобили имат индикатор за живота на маслото, който казва на собствениците кога трябва да сменят маслото си. Някои устройства дори показват точните проценти за това колко живот е останал в маслото. А това кара мнозина шофьори да си задават въпроса доколко е вярна тази информация. Оказва се, че е точна, като процентите не се изчисляват само въз основа на пробега.


масло


Първите системи за наблюдение на "живота" на маслото се появяват на бял свят през 80-те години на миналия век чрез алгоритъм, разработен от трима инженери на General Motors - Доналд Смоленски, Пол Харват и Шърли Шварц. Използвайки данни от системата OnStar на автомобила, като цикли на двигателя, активиране на инжекторите и температура на водата, тримата създават начин за ECU да прогнозира износването на маслото на двигателя.

Алгоритъмът е достатъчно "умен", за да вземе предвид топлинните цикли, като вземе предвид по-кратките и по-дългите пътувания. И тъй като системата може да разбере температурите на маслото, тя също така взема предвид как окисляването (причина за разграждането на маслото ) може да съкрати живота на смазката и да го вземе предвид в оставащия процент.



Всяка добра горивна система активира ярко оранжева светлина много преди резервоарът за гориво наистина да е празен. По същия начин системата на GM съветва водача да смени маслото си, преди то да се е сварило напълно. Той също така ще ви каже да сменяте маслото поне веднъж годишно, независимо колко сте карали, тъй като това е минимумът за смяна.

В реален тест Лейк Спийд-младши от YouTube канала на The Motor Oil Geek взема малко масло от Cadillac, за да потвърди точността на неговата система за наблюдение. Не е изненадващо, че той намира алгоритъма за малко консервативен, откривайки, че смазката има малко повече живот от това, което твърди системата. Подобно на светлината за ниско гориво, това е просто предупреждение, че трябва да смените маслото си, а не че то е изчерпано.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При мен не ми дава проценти, а колко километра остават до смяна. На около 10-11 хиляди ми дава, че маслото е за смяна.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Не е на пробег ( преди 1 седмица )
    На 100-150 работни часа добре да се сменя! За малките бензинови двигатели каквито са на моторите даже се препоръчва на 50 часа.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Моята предишния път ми изписа да сменям маслото когато почти стигнах 20 хил км. След това за месец време навъртях малко над 4000км и ми отметна 25процента живот, ще рече за 16 000 ми го изчислява, ще видя на колко км ще ми отметна до 50 процента
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    има специализирани тестери за анализ на качеството на маслото въпрос на хардуерно и софтуерно интегреране в системата за анализ както при някои модели се диагностицира спирачната течност
  • #1
    2 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това меко казнао са американски глупости. Там понеже капацитета им е толкова дори знаците им са изписани, а не като в Европа (останалия свят). Колата си има сервизни интервали и според начина на експлоатация се сменя и маслото. В офицялните сервизи, трудно биха се навили на смяна извън тези интервали.