fallback

Ето как сол срещу заледяване съсипва "вечен" двигател

Корозията е проникнала навсякъде в този мотор на Subaru (ВИДЕО)

Ако харесвате механиката и гледате филми за повредени двигатели, със сигурност ще ви привлече вниманието. Каналът „I Do Cars“ публикува интересно видео с продължителност над час, посветено на мотора Subaru EZ30R от Outback (2005 година). Пострадал е необратимо след години каране по настилки, върху които се хвърля яко сол. И въпреки че отвън изглеждаше като корозирала руина, отвътре двигателят дава урок по издръжливост.

двигател на Subaru

Този шестцилиндров мотор с пробег над 320 000 км е изваден от употреба поради неуспешен тест за течове и счупен болт. Но това, което най-много изненада специалиста не беше механична повреда... а ръжда. Да, причинена от интензивното използване срещу заледяване по пътищата.

По думите на самия автор от канала I Do Cars, „това е най-доброто семейство двигатели на Subaru“. И не го казва без логика. Двигателят EZ30R, който е задвижвал модели като Outback, Legacy и Tribeca в началото на века, е известен като на практика вечен. Демонтирането на такъв в лошо състояние е почти невъзможна мисия за канала, известен с това, че показва тънкостите на повредената механика.

Но най-накрая се появи „най-лошият EZ30, който успях да намеря“ според авторите. Двигателят беше толкова ръждясал, че разглобяването му беше истинско мъчение. Болтовете бяха здраво заклещени, някои напълно заварени от корозията, че се наложи използването на пневматичен чук. Дори в области, които би трябвало да бъдат защитени, като например вътрешната страна на капака на ангренажния механизъм, авторите открита ръжда. Тоест, солта беше проникнала дори в най-запечатаните ъгли.

В студените райони, където често вали сняг, използват топящи се соли, за да се предотврати превръщането на пътищата в смъртоносни ледени трасета. Тези видове смеси обаче носят много висока цена за превозните средства. Атакуват метала на долната част на каросерията, системите за окачване и дори двигателите.

В този случай солта не само ускорява външната корозия на мотора. Вероятно е засегнала чувствителни вътрешни компоненти, като например леглата на клапаните, причинявайки загуба на компресия, която в крайна сметка обрича двигателя на повреда.

Изненадващо, но след като беше разглобен, вътрешността на EZ30R се оказа в добро състояние. Разпределителни валове, колянов вал, бутала, оси... Всичко си беше в отличен вид, който не отговоря на описанието за блок с повече от 320 000 км, бракуван поради „сериозна повреда“.

Всъщност няма единна ясна причина за последното. Най-разумното обяснени е, че корозиралите легла на клапаните са попречили на плътното уплътняване. Нещо, което може да се избегне с просто почистване и правилна периодична поддръжка. Но твърде късно: комбинацията от неуспешен тест за теч, счупен болт и невъзможността за повторно използване беше изпратила мотора на работната маса на I Do Cars. В този случай истинският разрушител бяха солта и липсата на грижи от страна на собственика. Не и механична повреда.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    шипирани гуми са именно за лед необходимо е защо има забрана да се ползват видно пътната безопасност по време на поледици не е приоритет
  • #10
    До 9 ( преди 1 месец )
    Като прочете мнението си отново не те ли хвана срам от глупостите които си написал? Няма гуми за лед!!Няма!Веригите са за сняг!Елементарна физика е!Метал върху лед!Гуми с шипове по-малко ли разрушават настилката от солта?Като се почисти снега и през деня се разтопи на места а вечерта заледи, къде точно ще ги караш тези гуми с шипове?Препаратите срещу заледяване не се ползват за сняг,а за лед.А за да стане белята ти трябва 50см ивица лед
  • #9
    До 7 ( преди 1 месец )
    Достатъчно е пътищата се да се почистват от сняг. Заледяванията не са проблем когато автомобилите са оборудвани с качествени зимни гуми или вериги. Може да се ползват гуми с метални шипове.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    като подгрявяне на пътната настилка но когато плащате по 50 милиона на км естествено е да не стигнат затова трябва по 100 милиона тогава може
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    А какво предлагаш срещу заледяване? Вместо автомобила да прежалим няколко стотин или хиляди живота на хора, за да пазим ламарините на автомобилите от ръжда!
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трябва да се забрани хвърлянето на сол и пясък по улиците. Това е остаряла и вредна практика и не мога да разбера защо продължават да го правят? Умишлено се съсипва автопарка на цялата държава, руши се инфраструктурата, замърсяват се реките и водоемите, замърсява се и въздуха в населените места защото когато това изсъхне става на прах и вятъра го вдига и всички го дишат. Да не говорим колко е грозно да гледаш мръсни пътища и мръсни коли навсякъде. Мизерията се разнася навсякъде.
  • #5
    До 1 ( преди 1 месец )
    За ръждата не са важни километрите, А годините. Не е едно и също дали тези 320 000 км са изминати за 3 или за 30 години.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, в много държави отдавна не се плзва сол а някакъв химикал. Солта уврежа и настилката след като се стопи снега (леда). Няколко години живях в Германия , в южната част на Бавария, там се посипват едни съвсем ситни камъчета пре зимата по пътя.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, ами под мотора от много години се слага *** - която до голяма степен го предпазва. Не бих се учудил ако евентуално с САЩ не слагат или е махната.
  • #2
    Лудория ( преди 1 месец )
    И каква точно да е грижата на собственика?
fallback
Последни