Измина почти десетилетие, откакто Volvo спря производството на XC70, за да направи място на V60 Cross Country. Сега шведите връщат модела в гамата си, но не като ново комби. Вместо това марката, собственост на Geely, пуска своя поредния си SUV, който първо ще стъпи в Китай, а после и на други пазари.
Както подсказва името, той ще бъде малко по-голям от XC60, предлагайки по-просторна кабина. Той ще бъде първият PHEV с удължен пробег на Volvo, като претендира за изцяло електрически пробег от 200 км. Това е повече от два пъти в сравнение с XC60 и неговите 90 км (по европейския цикъл WLTP), но трябва да се уточни, че при XC70 данните са по китайски цикъл CLTC.
От Volvo съобщават, че появата на първият им PHEV с удължен пробег е станала възможна благодарение на мащабируемата модулна архитектура (SMA), която също поддържа бързо зареждане, въпреки че техническите подробности остават в тайна. Най-вероятно XC70 ще разполага с много по-голяма батерия от 18,8 kWh в XC60, но е възможно шведите да са се насочили към нещо различно.
Както е известно, Geely - компанията-майка на Volvo, разработва задвижване с удължаване на пробега, при което двигателят с вътрешно горене действа единствено като генератор за зареждане на батерията. Тази система подобна на роторния двигател на Mazda в MX-30 или на V6, планиран за Ram 1500 Ramcharger.
Това ново задвижване е разработка на компанията Horse, съвместно предприятие между Geely и Renault. То обещава 200 км електрически пробег от батерия, която е около половината от размера на пълноразмерен електромобил. Общият пробег на хибридния модел е 805 км.
Що се отнася до стила, той отразява най-новия език на дизайна на SUV на компанията. Новият автомобил вероятно е малко по-дълъг от 4712 мм (това е дължината XC60), като сред ключовите детайли е емблемата AWD на задната врата, потвърждаваща, че мощността отива и към двете оси. Отпред матричните LED фарове се намират под характерните дневни светлини "Чука на Тор", комбинирани със затворена решетка.