IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volvo възражда популярен модел

XC70 се завръща, но не като комбито, което помним

Измина почти десетилетие, откакто Volvo спря производството на XC70, за да направи място на V60 Cross Country. Сега шведите връщат модела в гамата си, но не като ново комби. Вместо това марката, собственост на Geely, пуска своя поредния си SUV, който първо ще стъпи в Китай, а после и на други пазари.


Volvo XC70


Както подсказва името, той ще бъде малко по-голям от XC60, предлагайки по-просторна кабина. Той ще бъде първият PHEV с удължен пробег на Volvo, като претендира за изцяло електрически пробег от 200 км. Това е повече от два пъти в сравнение с XC60 и неговите 90 км (по европейския цикъл WLTP), но трябва да се уточни, че при XC70 данните са по китайски цикъл CLTC.

От Volvo съобщават, че появата на първият им PHEV с удължен пробег е станала възможна благодарение на мащабируемата модулна архитектура (SMA), която също поддържа бързо зареждане, въпреки че техническите подробности остават в тайна. Най-вероятно XC70 ще разполага с много по-голяма батерия от 18,8 kWh в XC60, но е възможно шведите да са се насочили към нещо различно.


Volvo XC70


Както е известно, Geely - компанията-майка на Volvo, разработва задвижване с удължаване на пробега, при което двигателят с вътрешно горене действа единствено като генератор за зареждане на батерията. Тази система подобна на роторния двигател на Mazda в MX-30 или на V6, планиран за Ram 1500 Ramcharger.

Това ново задвижване е разработка на компанията Horse, съвместно предприятие между Geely и Renault. То обещава 200 км електрически пробег от батерия, която е около половината от размера на пълноразмерен електромобил. Общият пробег на хибридния модел е 805 км.


Volvo XC70


Що се отнася до стила, той отразява най-новия език на дизайна на SUV на компанията. Новият автомобил вероятно е малко по-дълъг от 4712 мм (това е дължината XC60), като сред ключовите детайли е емблемата AWD на задната врата, потвърждаваща, че мощността отива и към двете оси. Отпред матричните LED фарове се намират под характерните дневни светлини "Чука на Тор", комбинирани със затворена решетка.


0 от 500