Електрическият кросоувър Volvo EX90 получи нова базова модификация, която значително разширява избора за купувачите. За първи път моделът се предлага с един електромотор, монтиран на задната ос.
В комбинация с новото ниво на оборудване „Plus“, това значително намали началната цена на автомобила: сега базовата версия EX90 струва от 96 200 евро, което е с 16 000 евро по-малко в сравнение с модификацията Twin Motor Ultra със задвижване на всички колела. Това решение трябва да направи модела по-достъпен за по-широк кръг купувачи, без да се жертва качеството и високото технологично ниво.
Едномоторната версия на Volvo EX90 е оборудвана със задно задвижване и електрически мотор с мощност 275 конски сили, който развива 490 Нм въртящ момент. По официални данни ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8.4 секунди. В същото време кросоувърът е оборудван с тягова батерия с капацитет 104 kWh, което е малко по-малко от капацитета на батерията в по-наточените версии, но това е достатъчно, за да осигури автономност от около 610 км според цикъла WLTP.
Нивото на оборудване „Plus“, налично с новата версия съвсем не е базово. То предлага четиризонов климатроник, отопляеми предни и задни седалки, отопляем волан, голям 14,5-инчов централен сензорен дисплей и 360-градусова камера за съраунд изглед. Списъкът със стандартно оборудване включва също безжично зареждане на смартфон, вентилационна система с филтриране на въздуха и аудио система Bose, която осигурява висококачествен звук за всички пътници.
В допълнение към функционалното си съдържание, Volvo EX90 предоставя на купувачите и широки възможности за персонализиране. Предлагат се осем варианта за цвят на каросерията без допълнително заплащане. Важно е да се отбележи, че Volvo продължава да следва стратегията си за постепенно преминаване към изцяло електрическа гама модели.