Какво може да стане, ако собственик на Tesla се натъкне на автомобил с двигател с вътрешно горене, чийто акумулатор е изтощен? Изкушението да остави тази замърсяваща и разрушаваща планетата купчина отпадъци (може би така мислят повечето собствениците на електромобили за тези, които карат коли с ДВГ) край пътя вероятно би било много силно. Ако приемем обаче, че човекът е добър и наистина иска да помогне на колегата, може ли да му даде ток?
За да е пределно ясно, Tesla изрично забранява стартирането на автомобили, независимо дали са с ДВГ или други, с кабели. Всъщност, ръководството за употреба на Model 3 е изключително ясно по този въпрос. В него изрично е посочено, че "Model 3 не може да се използва за стартиране на друго превозно средство. Това може да доведе до сериозни щети". Така че отговорът е, че не бива да го правите. Но пък може да опитате.
Освен високоволтовата батерия, която захранва задвижващите колела, много автомобили Tesla имат и конвенционална 12-волтова, подобно на колите с ДВГ, под капака. На борда има и DC/DC конвертор, който позволява на спомагателни системи като осветление и аудио да се свързват с голямата литиево-йонна батерия. Рискът започва с използването на 12-волтова батерия на Tesla за стартиране на автомобил с ДВГ, защото високото натоварване от стартера на другото превозно средство е способно да претовари малката батерия на Tesla.
Излизането от строя на 12-волтовата батерия на Tesla обаче е нищо в сравнение с това, което ще се случи, ако повредите DC/DC конвертора по време на стартиране. Разбира се, той е проектиран за здравословните 200 ампера, но винаги има малък риск от внезапно пренапрежение, което може да повреди този скъп компонент и да ви изпрати до най-близкия сервиз. Това е особено вярно в студено време, когато автомобил с ДВГ може да се нуждае от допълнителен ток при стартиране, за да заработи. Същото важи и за по-големи двигатели като V8 или дизели, които изискват по-висок ток за стартиране.
И така, какво трябва да направите, ако искате безопасно да помогнете на шофьор на бензинов автомобил с изтощен акумулатор? Следващото предложение също не е одобрено от Tesla, но някои собственици посочват, че е много по-малко рисковано да се остави акумулаторът на колата с ДВГ да се зарежда от 12-волтовата батерия на Tesla за известно време, например 10-15 минути. Когато бензиновият автомобил е готов да опита да стартира, първо трябва да се изключат кабелите за стартов ток от Tesla-та.
Добре е да се спомене, че някои по-нови модели на Tesla се отказват напълно от обикновените 12-волтови батерии в полза на 16-волтова литиево-йонна спомагателна. Ако имате новата или не сте сигурни с какъв тип е вашата Tesla, определено не се опитвайте да я свържете към кола с ДВГ. В един форум на Tesla някои особено добронамерени собственици на електромобили споменават, че си носят малък, евтин литиево-йонен стартов пакет, за да помогнат на шофьорите на коли с ДВГ, без да рискуват да повредят собствените си батерии. Може би собствениците на Tesla не са чак толкова лоши в крайна сметка?