В света на състезанията автомобилните производители непрекъснато се опитват да постигнат предимство над съперниците. Победата носи слава на колата, пилота и отбора, а за да стигнете до там, винаги си струва да направите нещо по-добро. Често това води до креативни интерпретации на правилата или въвеждане на някаква авангардна нова технология, но понякога превозното средство е толкова добро, че никой друг не може да се справи.
В същото време доминацията на даден автомобил прави състезанията безинтересни, а от това губят техните организатори. И какво правят те, когато една кола е твърде добра? Просто я забраняват, което вероятно е най-добрата оценка за един автомобил. Затова ви представяме осем превозни средства, които са били забранени под една или друга форма, оставяйки трайна следа в автомобилната история.
8 коли, които бяха забранени, защото са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Последният автомобил е друга легенда, благодарение на показаните наскоро коли като GMA T.50, които продължават наследството му. През 70-те години на миналия век отборите от Формула 1 непрекъснато се опитват да намерят конкурентно предимство и Гордън Мъри измисля нова идея да монтира вентилатор на задната част на състезателния автомобил BT46 на Brabham, който значително да увеличи притискащата сила. Наречен "Fan Car", той извлича въздух изпод превозното средство, за да го засмуква буквално на земята.
От отбора твърдят, че целта на тази система е охлаждане, но малцина вярват в това, още повече след доминиращата победа на Ники Лауда в Гран при на Швеция през 1978. Другите отбори са бесни и въпреки че не е напълно забранена, собственикът на Brabham - Бърни Екълстоун, решава да не използва технологията. Тя се появява по-късно на автомобили като McLaren F1 и споменатия GMA T.50, но най-доброто му използване трябва да бъде на McMurtry Speirling, който наскоро доказа колко неземна е тази технология.


2