В света на състезанията автомобилните производители непрекъснато се опитват да постигнат предимство над съперниците. Победата носи слава на колата, пилота и отбора, а за да стигнете до там, винаги си струва да направите нещо по-добро. Често това води до креативни интерпретации на правилата или въвеждане на някаква авангардна нова технология, но понякога превозното средство е толкова добро, че никой друг не може да се справи.
В същото време доминацията на даден автомобил прави състезанията безинтересни, а от това губят техните организатори. И какво правят те, когато една кола е твърде добра? Просто я забраняват, което вероятно е най-добрата оценка за един автомобил. Затова ви представяме осем превозни средства, които са били забранени под една или друга форма, оставяйки трайна следа в автомобилната история.
8 коли, които бяха забранени, защото са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Porsche 917/30 е кулминацията на състезателната програма за издръжливост на марката, която стартира през 1969. През годините компанията печели победи, включително първата победа на Porsche в Льо Ман и усъвършенства автомобила, а през 1972 се насочва към състезания в Канада-Америка Чалъндж Къп (Can-Am). Междуосието е удължено и аеродинамиката е допълнително подобрена, но истинският удар е въвеждането на 5,4-литров V12 двигател с турбокомпресор, който произвежда до 1100 к.с. в състезателната спецификация.
През 1972 колата доминира в Световния шампионат за спортни автомобили, което кара сериите да забранят двигателя, но когато се появява в Can-Am през 1973 г., тя печели всички състезания с изключение на две с Марк Донахю зад волана, а другите две състезания са спечелени от малко по-стария 917/10. Колата е толкова доминираща, че на практика всички конкуренти напускат сериите и тя се разпада малко след сезон 1974.


2