В света на състезанията автомобилните производители непрекъснато се опитват да постигнат предимство над съперниците. Победата носи слава на колата, пилота и отбора, а за да стигнете до там, винаги си струва да направите нещо по-добро. Често това води до креативни интерпретации на правилата или въвеждане на някаква авангардна нова технология, но понякога превозното средство е толкова добро, че никой друг не може да се справи.
В същото време доминацията на даден автомобил прави състезанията безинтересни, а от това губят техните организатори. И какво правят те, когато една кола е твърде добра? Просто я забраняват, което вероятно е най-добрата оценка за един автомобил. Затова ви представяме осем превозни средства, които са били забранени под една или друга форма, оставяйки трайна следа в автомобилната история.
8 коли, които бяха забранени, защото са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Ще признаем, че този автомобил определено разширява границите на темата, но показва конкретно защо F1 реши да забрани турбокомпресора през 1989. McLaren MP4/4 от 1988 е най-доминиращият болид във Формула 1, с дизайн, който е по-нисък и по-пъргав от предишните автомобили на McLaren, благодарение на Стив Никълс и Гордън Мъри. Нова сделка с Honda позволи на компанията да достави за първи път двигатели за McLaren – 1,5-литров V6 с турбокомпресор с 2,8-барово ограничение на турбото, заедно с допълнително ограничение на капацитета на горивото.
Резултатът е смазване на конкуренцията. Ален Прост и Аертон Сена печелят 15 от 16 победи в състезанията, като записват 199 точки за McLaren, което е почти три пъти повече от втория в класирането - Ferrari. Отборът по случайност губи само на "Монца", но останалата част от сезона липсва каквато и да е интрига.


2