IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen T-Roc на старо: плюсове и минуси

Внимавайте с двигателя 1.5 TSI и модели от първите две години на производство 

Този кросоувър е базиран на Golf и не изневерява на репутацията за надеждност, с която са прочути моделите на Volkswagen. Въпреки това, през първите две години на производство имаше и някои проблеми.


Volkswagen T-Roc


Проблемите

Най-често срещаният дефект е при двигателя 1.5 TSI, който има нередности в работата и губи на мощност при студено време. Моторът работи на пресекулки поради грешка в управляващия блок.

Имаше и няколко оплаквания относно 7-степенната DSG скоростна кутия, особено когато е комбинирана с 1.5 TSI двигателите, произведени преди лятото на 2018 година. Отново поради дефектен софтуер има забавяне при включване на предавки.

Доста клиенти съобщават за проблеми, свързани с електрониката, особено при автомобили, произведени до 2019-а: неизправности в мултимедийната система и не безупречни технологични асистенти за шофиране. В някои автомобили автоматичното аварийно спиране не се е активирало, когато е трябвало. В други случаи то е действало без никаква причина.


Volkswagen T-Roc


Заслужава да се отбележи, че при автомобили от 2018 година е възможен пропуск при сглобяването. Горната част на задния спойлер може да се откачи (има официално изтегляне от пазара от производителя).

Хронологията

2017  - Дебютира с 1.0 трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор (TSI) със 116 к.с. и по-мощния 1.5 TSI със 150 к.с. (с едно бутало повече), като и двата се предлагат само с предно задвижване. След това е дизеловият 2.0 TDI със 150 к.с. и комбиниран изключително с 4Motion. Това е единственият двигател, който може да се предлага и с роботизирана скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Версията Style (базовата) предлага шест въздушни възглавници, ръчен климатик, автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, сензори за разстояние отпред и отзад. По-богатият Advanced добавя изцяло LED фарове, автоматичен климатик и дигитално табло с 11,7-инчов цветен екран.


Volkswagen T-Roc


2018  - Дизеловото семейство се разширява с 1.6 TDI със 116 к.с., но само с предно задвижване и наличен и с двата нива на оборудване. 1.5 TSI вече може да се поръча и с роботизирана скоростна кутия с двоен съединител.

2019  - Пристига спортният вариант с 2.0 TSI двигател с 300 к.с. (стандартно задвижване на всички колела и DSG скоростна кутия), характеризиращ се с аеродинамичен ауспух в основата на задната броня, отстрани на който се простират четири тръби.

2021  - Гамата е адаптирана към регламента за замърсяване Euro 6d, като мощността на 1.0 TSI двигателя е свалена на 110 коня, а 1.6 TDI със 116 к.с. е заменен от 2.0 TDI със същата мощност. Вариантът със 150 к.с. остава в производство. Добавени са две нови нива на оборудване: Business и Sport.

Двигателите

Жив и тих, 1.0-литровият турбо трицилиндров бензинов двигател с директно впръскване и мощност 116 к.с. се разгръща добре от ниски обороти и консумира малко гориво. Реално харчи  6,6 л на 100 км, макар на книга да е малко над 5.

Много пъргавият 1.5 турбо бензинов двигател с директно впръскване и мощност 150 к.с. от време на време деактивира (незабелязано) два от четирите цилиндъра, за да намали разхода на гориво. Официално харчи средно 5,4.

Липсата на енергичност при 2.0-литровия турбодизел със 150 к.с. под 2000 об/мин се компенсира от роботизираната скоростна кутия (опционална). В същото време разходът на гориво е  6,5 литра на 100 км (малко над 5 е официалната стойност).


Volkswagen T-Roc


Защо "ДА"
 

- Голям и практичен багажник с капак, който минава през задната седалка. Дъното може да се позиционира на две нива.

- Автоматичното аварийно спиране и адаптивният круиз контрол са стандартни.

- Колата има добро сцепление: шофирането е лесно и приятно, дори когато ускорявате темпото.


Защо "НЕ"
 

- Някои интериорни материали са евтини за цената на автомобила.

- Мястото за съхранение на багаж

- Джобовете на вратата не са подплатени, а чекмеджето пред пътника не е охлаждащо се

- Високият тунел в пода притеснява седящите по средата отзад.


Volkswagen T-Roc


Кой модел да избера?

Това е успешна кола, доста скъпа, когато е нова. Стойността на употребявания модел остава висока във времето (както за бензиновите, така и за дизеловите версии).

Моделите със задвижване на четирите колела са търсени. Почти всички от тях 2.0 TDI, защото 2.0 бензинов с 300 к.с. са рядкост. Тези с DSG скоростна кутия са високо ценени и не са трудни за намиране. Основната версия Style също е популярна. 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 6 месеца )
    По-добрата кола тук е Купра Форментор. Като интериор и дизайн прави Т-рок скучен. Ако ще е VW по-добре Тигуан, но и той е скучноват отвътре.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Уникално грозен интериор. А интериора си е по важен и от екстериора щото не ти ли е гот като си караш колата
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Абе долния ( преди 6 месеца )
    Въпросът беше на кой автомобил е базиран T-roc и ти написах за да знаеш.Golf е основоположник на цял нов клас.Нали ти казах ти да не се изказваш нeподготвен!
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    C сегмент SUV са Tucson, Sportage, Tiguan, Qashqai, Karoq, не са Troc, Vitara, Kona, Capturе кой как иска да си ги пише и оценява и да краде купувача (глуп***ка като вас)
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Golf кой сегмент е и това кой е, малка смешна кола за баба ти!
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Абе долния ( преди 6 месеца )
    не се излaгай като не ти е ясно. T-roc е базиран наплатформата на Golf. На плетформата на Polo е T-cross. А за одеялото на баба ти от личен опит ли пишеш?
  • #5
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    По-скоро е базиран на Поло, Голфа е по&голям, тва е вътре с на баба ти одеаолото, уникален пластмасарник.
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Малък, паркетен СУВ от ВАГ. Отговор на въпроса "Какво може да си купи баба с парите от застраховката живот на дедо".
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Всъщност има два двигателя 1.5 TSI - Evo и Evo2. Еvo2 е с променена турбина - променлива геометрия, подобрена система за преминаване от 4 на 2 цилиндъра, промени по катализатора и филтъра за твърди частици и други дреболии. TSI 1.0 има също втора ревизия - еvo2. И двата двигателя работят по цикъла на Милър.
  • #2
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Външно симпатична градска колица. Отвътре интериора е отвратителен по вагенски. Точно заради това я отписах когато си търсех кола