Този кросоувър е базиран на Golf и не изневерява на репутацията за надеждност, с която са прочути моделите на Volkswagen. Въпреки това, през първите две години на производство имаше и някои проблеми.

Проблемите
Най-често срещаният дефект е при двигателя 1.5 TSI, който има нередности в работата и губи на мощност при студено време. Моторът работи на пресекулки поради грешка в управляващия блок.
Имаше и няколко оплаквания относно 7-степенната DSG скоростна кутия, особено когато е комбинирана с 1.5 TSI двигателите, произведени преди лятото на 2018 година. Отново поради дефектен софтуер има забавяне при включване на предавки.
Доста клиенти съобщават за проблеми, свързани с електрониката, особено при автомобили, произведени до 2019-а: неизправности в мултимедийната система и не безупречни технологични асистенти за шофиране. В някои автомобили автоматичното аварийно спиране не се е активирало, когато е трябвало. В други случаи то е действало без никаква причина.

Заслужава да се отбележи, че при автомобили от 2018 година е възможен пропуск при сглобяването. Горната част на задния спойлер може да се откачи (има официално изтегляне от пазара от производителя).
Хронологията
2017 - Дебютира с 1.0 трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор (TSI) със 116 к.с. и по-мощния 1.5 TSI със 150 к.с. (с едно бутало повече), като и двата се предлагат само с предно задвижване. След това е дизеловият 2.0 TDI със 150 к.с. и комбиниран изключително с 4Motion. Това е единственият двигател, който може да се предлага и с роботизирана скоростна кутия DSG с двоен съединител.
Версията Style (базовата) предлага шест въздушни възглавници, ръчен климатик, автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, сензори за разстояние отпред и отзад. По-богатият Advanced добавя изцяло LED фарове, автоматичен климатик и дигитално табло с 11,7-инчов цветен екран.

2018 - Дизеловото семейство се разширява с 1.6 TDI със 116 к.с., но само с предно задвижване и наличен и с двата нива на оборудване. 1.5 TSI вече може да се поръча и с роботизирана скоростна кутия с двоен съединител.
2019 - Пристига спортният вариант с 2.0 TSI двигател с 300 к.с. (стандартно задвижване на всички колела и DSG скоростна кутия), характеризиращ се с аеродинамичен ауспух в основата на задната броня, отстрани на който се простират четири тръби.
2021 - Гамата е адаптирана към регламента за замърсяване Euro 6d, като мощността на 1.0 TSI двигателя е свалена на 110 коня, а 1.6 TDI със 116 к.с. е заменен от 2.0 TDI със същата мощност. Вариантът със 150 к.с. остава в производство. Добавени са две нови нива на оборудване: Business и Sport.
Двигателите
Жив и тих, 1.0-литровият турбо трицилиндров бензинов двигател с директно впръскване и мощност 116 к.с. се разгръща добре от ниски обороти и консумира малко гориво. Реално харчи 6,6 л на 100 км, макар на книга да е малко над 5.
Много пъргавият 1.5 турбо бензинов двигател с директно впръскване и мощност 150 к.с. от време на време деактивира (незабелязано) два от четирите цилиндъра, за да намали разхода на гориво. Официално харчи средно 5,4.
Липсата на енергичност при 2.0-литровия турбодизел със 150 к.с. под 2000 об/мин се компенсира от роботизираната скоростна кутия (опционална). В същото време разходът на гориво е 6,5 литра на 100 км (малко над 5 е официалната стойност).

Защо "ДА"
- Голям и практичен багажник с капак, който минава през задната седалка. Дъното може да се позиционира на две нива.
- Автоматичното аварийно спиране и адаптивният круиз контрол са стандартни.
- Колата има добро сцепление: шофирането е лесно и приятно, дори когато ускорявате темпото.
Защо "НЕ"
- Някои интериорни материали са евтини за цената на автомобила.
- Мястото за съхранение на багаж
- Джобовете на вратата не са подплатени, а чекмеджето пред пътника не е охлаждащо се
- Високият тунел в пода притеснява седящите по средата отзад.

Кой модел да избера?
Това е успешна кола, доста скъпа, когато е нова. Стойността на употребявания модел остава висока във времето (както за бензиновите, така и за дизеловите версии).
Моделите със задвижване на четирите колела са търсени. Почти всички от тях 2.0 TDI, защото 2.0 бензинов с 300 к.с. са рядкост. Тези с DSG скоростна кутия са високо ценени и не са трудни за намиране. Основната версия Style също е популярна.


1