Автомобилните производители имат за цел да увеличат максимално печалбите и възвращаемостта на акционерите си, което до голяма степен противоречи на идеята за сложни двигатели и нишови модели за тях. Въпреки това понякога такива се появяват на впечатляващи проекти като Mercedes-AMG, който заложи на двигател от Формула 1 в хиперколата си One, или на Bugatti, разработил V16 двигател от нулата за Tourbillon, който ще влезе в производство през 2026 при все по-строги разпоредби за емисиите.
Подобни случаи съвсем не са толкова редки, колкото очаквате. Представяме ми списък с 10 двигателя, които са истински шедьоври на инженерната мисъл. И смело може да се каже, че те са близо до съвършенството.
Топ 10 на инженерните шедьоври сред двигателите (ГАЛЕРИЯ):
RB26DETT на Nissan - редови 6 двигател с двойно турбокомпресор, който задвижва три поколения на Skyline GT-R, е известен със способността си да доставя голяма мощност със сравнително прости модификациие. Ключово за това е чугунният блок на двигателя и коляновият вал от кована стомана, които добавят здравина, макар и с добавяне на тегло в сравнение с двигателите с алуминиеви блокове. Отделните корпуси на дросела и бутала с канали за охлаждане на маслото също помагат за осигуряване на голяма мощност, докато вградената конфигурация гарантира, че двигателят е добре балансиран, което му позволява да върти свободно до високи обороти.
Въпреки че пиковата мощност е заявените 276 к.с., добре известно е, че двигателят всъщност доставя близо 330 к.с. Официалната цифро имаше за цел да отговори на джентълменското споразумение между японските автомобилни производители по това време за ограничаване на пиковата мощност в интерес на безопасността.


0