Автомобилните производители имат за цел да увеличат максимално печалбите и възвращаемостта на акционерите си, което до голяма степен противоречи на идеята за сложни двигатели и нишови модели за тях. Въпреки това понякога такива се появяват на впечатляващи проекти като Mercedes-AMG, който заложи на двигател от Формула 1 в хиперколата си One, или на Bugatti, разработил V16 двигател от нулата за Tourbillon, който ще влезе в производство през 2026 при все по-строги разпоредби за емисиите.
Подобни случаи съвсем не са толкова редки, колкото очаквате. Представяме ми списък с 10 двигателя, които са истински шедьоври на инженерната мисъл. И смело може да се каже, че те са близо до съвършенството.
Топ 10 на инженерните шедьоври сред двигателите (ГАЛЕРИЯ):
Една от причините автомобилите на Ferrari да са толкова привлекателни не е външният вид или начинът, по който се движат, а техните двигатели и страхотният звук, който произвеждат. Едно от най-добрите семейства двигатели на Ferrari е серията F136, която Ferrari използва първо в F430, а по-късно и в 458 и California. Версиите на двигателя също са произведени от Ferrari по договор за Maserati.
Версията, използвана от Ferrari, първоначално има обем от 4,3 литра, но по-късно той е увеличен до 4,5 литра. Двигателите разполагат с двойни горни разпределителни валове, променливо газоразпределение, четири клапана на цилиндър, плоски колянови валове и се развъртат до 9000 об/мин. Те също така са изключително издръжливи, като успяха да спечелят престижната награда "Международен двигател на годината" осем пъти. За съжаление, F136 също така отбелязва края на серията за атмосферен V8 от Ferrari.


0