Suzuki Vitara е често срещан по нашите шосета. Доказал се като надежден автомобил, особено що се отнася до двигателите. Оплакванията се ограничават до нередности в захранването на 1.4 Boosterjet. Дизелът също се справя добре: само първите модели от 2015 година бяха подложени на изтегляне от пазара, за да се отстрани рискът от изтичане на газ между турбокомпресора и DPF филтъра (което обаче не причини никакви проблеми, за разлика от много други автомобили).
Някой собственици обаче се оплакват от прекомерно и неравномерно износване на задните гуми. Проблемът засяга по-старите автомобили и тези със задвижване на четирите колела.
Автоматичното аварийно спиране и адаптивният круиз контрол често се деактивират сами, а предупрежденията за проблеми с мултимедийната система не липсват. Най-вече за липса на изображения от задната камера и нефункциониращи USB портове. Дефектите обаче са отстранени с последните актуализации на ECU-то.
Оплакванията относно възприеманото ниво на качество също бяха чести, особено до 2018 година. Те се дължаха главно на някои вътрешни пластмаси, които лесно се надраскваха и понякога скърцат. Шофьори съобщават и за следи от конденз по фаровете.
ХРОНОЛОГИЯТА
2015 г. - Дебютира с бензиновия 1.6 VVT (също LPG) и дизеловия 1.6 DDiS. Те имат еднаква мощност (120 к.с.) и се предлагат в комбинация с предно задвижване (2WD) или на четирите колела (4WD). VVT се ражда с петстепенна ръчна скоростна кутия, а срещу допънително заплащане - и автоматична. DDiS се предлага стандартно с шестстепенна ръчна скоростна кутия, но DCT версията разполага с роботизирана скоростна кутия с двоен съединител.
Налични са две нива на оборудване: V-Cool, със седем въздушни възглавници, електронен ключ и задна камера като стандарт. V-Top добавя навигация и адаптивен круиз контрол.
2016 г. - Бензиновата гама се разширява: пристига 1.4 Boosterjet, турбо двигател с директно впръскване - със 140 к.с., ексклузивно със задвижване на всички колела.
2018 - Време е за фейслифт: дизелът вече не е на пазара, 1.0 Boosterjet трицилиндров двигател със 111 к.с. (2WD и 4WD) замества 1.6 VVT, а 1.4 се предлага и с предно задвижване. Решетката се променя, а материалите на таблото са по-приятни. Версиите стават Cool, Starview и Top. Последните две се предлагат стандартно с електронни асистенти за шофиране: от системата, която засича превозни средства в мъртвата зона на огледалата за обратно виждане, до тази, която сигнализира за пристигането на превозни средства при излизане от паркомясто на заден ход.
2020 - Бензиновите двигатели 1.0 и 1.4 са заменени от 1.4 Hybrid, който е мек хибрид. Монтиран е по-голям, актуализиран двигател (тима 11 к.с. по-малко или 129, но 15 Нм повече въртящ момент, който достига 235). Моторът е сдвоен с 48V електрически агрегат, който осигурява още 13,6 к.с.
ДВИГАТЕЛИ
Бензиновият двигател 1.6 със 120 к.с. е плавен и не е твърде шумен, но не е и най-пъргав. Подобно на много с атмосферно пълнене - той наистина се „събужда“ едва след 4000 оборота в минута. Официалният разход на гориво не е лош - 5,3 л на 100 км.
1.4-литровият турбо двигател с директно впръскване и мощност 140 к.с. е с плавно подаване на гориво и осигурява пълна тяга. Нисък разход на гориво - средно 6,8 л/100 км при тестове, макар че на книга отново е 5,3 (версията с 4 задвижвани колела).
Шумен при ускорение, 1.6 дизеловият двигател със 120 к.с. на Fiat се оказва брилянтен и много икономичен - средно в реални тестове показа малко над 5л/100 км, макар че на книга е 4.
ЗАЩО "ДА"
Интериорът е просторен и приятен - дори петима възрастни могат да намерят място без да са притиснати.
Богато оборудване дори в „базовите“ версии. Няма недостиг на електронни помощни средства за шофиране (въпреки че някои от тях са платени).
Добра видимост във всички посоки. Фаровете са ефективни, а задната камера е стандартна.
ЗАЩО "НЕ"
Звукоизолацията може да бъде по-добра, амортисьорите са малко твърди.
Някои тапицерии са лоши (след рестайлинга през 2018 ситуацията се подобри).
Мултимедийна система не е най-модерната и приятна за използване.