IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Suzuki Grand Vitara се завръща като кросоувър

Новото поколение на популярния модел получава хибридно задвижване от Toyota

От 1997 до 2017 г. Suzuki предлагаше Grand Vitara като пълноценен SUV с надлъжно разположение на двигателя и редуктор. Японците обаче се отказаха от тази концепция, като още през 2014 г. името Vitara беше дадено на кросоувър, чието производство продължава и до днес в Унгария.


Suzuki Grand Vitara


Сега Suzuki представя нова Grand Vitara, като това не е заместник на стандартния модел, а негова модифицирана и уголемена версия, предназначена за пазарите на Индия и Африка. Новият кросоувър е разработен с участието на Toyota, която показа своя такъв модел - Urban Cruiser Hyryder, в началото 1 юли.

Новата Grand Vitara се различава от него само по дизайна на предната и задната част, по другите колела, салона и някои особености на оборудването. Приносът на Suzuki към проекта обаче е доста голям, тъй като платформата Global C с полунезависимо задно окачване, както и силовата структура на каросерията и основният задвижващ агрегат са взети именно от оригиналната Vitara.


Suzuki Grand Vitara


Прилики се забелязват също в пропорциите, формите на вратите и някои елементи, въпреки че всички външни панели на каросерията са нови. Междуосието е удължено от 2500 на 2600 мм. Дължината на кросоувъра е 4345 мм срещу 4175 мм за Vitara. Ширината е увеличена с 20 мм (до 1795 мм), а височината с 35 мм (до 1645 мм).

Базовата Grand Vitara е с халогенни фарове, LED дневни светлини и 17-цолови стоманени джанти. Скъпите версии получават пълна LED оптика, алуминиеви джанти със същия размер и двуцветен цвят на каросерията. Задните светлини, за разлика от тези на модела на Toyota, са с LED-технология.


Suzuki Grand Vitara


В дизайна на петместния салон се забелязват много елементи от индийските модели Maruti Suzuki, включително волан, климатроник и някои бутони. Базовото оборудване включва две въздушни възглавници, ESP, проста аудио-система, безключов достъп, бутон за стартиране на двигателя, задни сензори за паркиране и много други. Мултимедийната система има 7-инчов екран, а по-скъпите версии са с 10-инчов.

Като опция за модела се предлагат шест въздушни възглавници, виртуален приборен панел със 7-инчов екран, хед-ъп дисплей, панорамен покрив, камери за кръгов обзор, кожена тапицерия и вентилация на предните седалки.


Suzuki Grand Vitara


Базовата версия е оборудвана с 1,5-литров бензинов мотор Suzuki K15C. Той е атмосферен, като развива 103 к.с. и 137 Нм Стандартно е оборудван с 12-волтов стартер-алтернатор и литиево-йонна батерия с капацитет 6 ампер-часа,което превръща кросоувъра в „лек“ хибрид. Скоростната кутия е 5-степенна механична или автомат с 6 предавки, като вторият вариант е достъпен със система за задвижване на всички колела All-Grip със съединител на задната ос и четири режима на шофиране (автоматичен, спортен, сняг и заключване).

Алтернативата е пълноценен хибрид, в чието създаването участва Toyota. Електрическият агрегат е същия като на моделите Yaris или Yaris Cross. При него бензиновият атмосферен двигател Toyota M15A с обем 1,5 литра работи по цикъла на Аткинсън, като развива 92 к.с. и 122 Нм. Той е комбиниран с електромотор (80 к.с. и 144 Нм) и електромеханичен вариатор, а пиковата мощност на хибридната система е 115 к.с., но само с предно задвижване. Литиево-йонната батерия трябва да издържи 25 км в електрически режим, като зареждането от стенен контакт не е предвидено.


Още снимки на новата Grand Vitara - вижте в галерията:


Кросоувърите Suzuki Grand Vitara и Toyota Urban Cruiser Hyryder ще се произвеждат на една и съща поточна линия на индийското съвместно предприятие Toyota Kirloskar. Приемът на поръчки ще започне през август, а началото на продажбите е насрочено за октомври. На индийския пазар двата модели ще се конкурират с SUV-овете Hyundai Creta, Kia Seltos, Skoda Kushaq и Volkswagen Taigun.


0 от 500