От 1997 до 2017 г. Suzuki предлагаше Grand Vitara като пълноценен SUV с надлъжно разположение на двигателя и редуктор. Японците обаче се отказаха от тази концепция, като още през 2014 г. името Vitara беше дадено на кросоувър, чието производство продължава и до днес в Унгария.

Сега Suzuki представя нова Grand Vitara, като това не е заместник на стандартния модел, а негова модифицирана и уголемена версия, предназначена за пазарите на Индия и Африка. Новият кросоувър е разработен с участието на Toyota, която показа своя такъв модел - Urban Cruiser Hyryder, в началото 1 юли.
Новата Grand Vitara се различава от него само по дизайна на предната и задната част, по другите колела, салона и някои особености на оборудването. Приносът на Suzuki към проекта обаче е доста голям, тъй като платформата Global C с полунезависимо задно окачване, както и силовата структура на каросерията и основният задвижващ агрегат са взети именно от оригиналната Vitara.

Прилики се забелязват също в пропорциите, формите на вратите и някои елементи, въпреки че всички външни панели на каросерията са нови. Междуосието е удължено от 2500 на 2600 мм. Дължината на кросоувъра е 4345 мм срещу 4175 мм за Vitara. Ширината е увеличена с 20 мм (до 1795 мм), а височината с 35 мм (до 1645 мм).
Базовата Grand Vitara е с халогенни фарове, LED дневни светлини и 17-цолови стоманени джанти. Скъпите версии получават пълна LED оптика, алуминиеви джанти със същия размер и двуцветен цвят на каросерията. Задните светлини, за разлика от тези на модела на Toyota, са с LED-технология.

В дизайна на петместния салон се забелязват много елементи от индийските модели Maruti Suzuki, включително волан, климатроник и някои бутони. Базовото оборудване включва две въздушни възглавници, ESP, проста аудио-система, безключов достъп, бутон за стартиране на двигателя, задни сензори за паркиране и много други. Мултимедийната система има 7-инчов екран, а по-скъпите версии са с 10-инчов.
Като опция за модела се предлагат шест въздушни възглавници, виртуален приборен панел със 7-инчов екран, хед-ъп дисплей, панорамен покрив, камери за кръгов обзор, кожена тапицерия и вентилация на предните седалки.

Базовата версия е оборудвана с 1,5-литров бензинов мотор Suzuki K15C. Той е атмосферен, като развива 103 к.с. и 137 Нм Стандартно е оборудван с 12-волтов стартер-алтернатор и литиево-йонна батерия с капацитет 6 ампер-часа,което превръща кросоувъра в „лек“ хибрид. Скоростната кутия е 5-степенна механична или автомат с 6 предавки, като вторият вариант е достъпен със система за задвижване на всички колела All-Grip със съединител на задната ос и четири режима на шофиране (автоматичен, спортен, сняг и заключване).
Алтернативата е пълноценен хибрид, в чието създаването участва Toyota. Електрическият агрегат е същия като на моделите Yaris или Yaris Cross. При него бензиновият атмосферен двигател Toyota M15A с обем 1,5 литра работи по цикъла на Аткинсън, като развива 92 к.с. и 122 Нм. Той е комбиниран с електромотор (80 к.с. и 144 Нм) и електромеханичен вариатор, а пиковата мощност на хибридната система е 115 к.с., но само с предно задвижване. Литиево-йонната батерия трябва да издържи 25 км в електрически режим, като зареждането от стенен контакт не е предвидено.
Още снимки на новата Grand Vitara - вижте в галерията:
Кросоувърите Suzuki Grand Vitara и Toyota Urban Cruiser Hyryder ще се произвеждат на една и съща поточна линия на индийското съвместно предприятие Toyota Kirloskar. Приемът на поръчки ще започне през август, а началото на продажбите е насрочено за октомври. На индийския пазар двата модели ще се конкурират с SUV-овете Hyundai Creta, Kia Seltos, Skoda Kushaq и Volkswagen Taigun.


0