IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов удължител на пробега гарантира бъдещето на ДВГ

Технологията на ZF ще се предлага в два варианта

Ако някой се нуждае от повече доказателства, че ДВГ няма да изчезнат скоро, германският доставчик на оборудване ZF разкри планове за въвеждане на нова електрическа система за удължаване на пробега. Нейното производството трябва да започне през 2026.


удължител на пробега


Електрическият удължител е добре познат като технология. Системата действа като традиционен електромобил, с електрически мотор, захранван от голяма батерия. Има и допълнителен горивен двигател с компактни размери, който презарежда батерията, когато наблизо няма станции за зареждане. Така той работи като генератор, без да има реална връзка с колелата.

Първият масов автомобил, който получи такава система, беше Chevrolet Volt, последван от BMW i3. Технологията се използва от Mazda, която оборудва своя изцяло електрически кросоувър MX-30 с роторен двигател за удължаване на обхвата. И все пак подобни системи вече се срещат по-рядко, тъй като електромобилите вече могат да се сравняват с автомобилите, задвижвани с ДВГ. Компанията ZF обаче все още вижда празнина на пазара.


удължител на пробега


"Въпреки че изцяло електрическият пробег на леките автомобили е средно около 500 км, безпокойството за пробега все още влияе на широк кръг купувачи при избора на следващото си превозно средство", обяснява д-р Отмар Шарер, старши вицепрезидент "Научноизследователска и развойна дейност" в ZF.  

Според Шарер удължителите на обхвата са по-добър избор в сравнение с традиционните plug-in хибриди, защото са по-евтини за производство, изискват по-кратки цикли на разработка и използват по-прости вериги за доставки. И тъй като двигателят не е прикрепен към колелата, той винаги може да работи с най-ефективните си обороти, намалявайки разхода на гориво и емисиите. По този начин системата представлява реална алтернатива на по-големите и следователно по-скъпи батерии или plug-in хибриди.


удължител на пробега


Новият удължител на гамата на ZF може да се използва в два варианта - eRE и eRE+. Първият свързва електродвигател към интегриран преобразувател с планетарна предавка. Вторият добавя "интелигентен съединител и диференциал", което му позволява да се използва или стриктно като генератор, или като вторичен задвижващ агрегат. Изходната мощност и за двата агрегата може да се регулира между 93 и 147 конски сили за eRE и от 93 до 201 к.с. за eRE+, в зависимост от желанието на клиента.

"Повишеното търсене на удължители на пробега показват, че потенциалът на тази технология далеч не е изчерпан - по-специално за моделни платформи, които вече са проектирани за електрически задвижвания с батерии. Зад нашите решения стои концепцията за система и платформа. Това означава, че сме оптимално оборудвани, за да можем да отговорим на всички изисквания на клиентите и пазара с по-кратки цикли на разработка", каза още Шарер.


удължител на пробега


ZF не е единственият производител, който реагира на подновеното търсене на системи за удължаване на обхвата. Dodge се опитва да се възползва от технологията на своя Ramcharger, който използва Pentastar V-6 като удължител на обхвата. Компанията Scout Motors, подкрепена от VW, потвърди миналата година, че нейните бъдещи пикапи и SUV също ще имат опции за удължаване на пробега.

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    руснак създал превозно средство моля те не ставай смешен
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Велев ( преди 3 седмици )
    Щели да започнат производство някоя си година...Този технология съществува отдавна, и се използва. А напоследък китайския бум застрашава европейските и американски производители. Прехваления запад просто изтърва момента. От години Мъск говори и се опитва да въведе електрически влекачи. Китай започна преди 4-5 години и вече имат серийно производство. Дори беларусите и руснаците са на път да пуснат хибриден седлови влекач. За леките автомобили и "джипките" Китай лети на крилете на дракон...
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ватман ( преди 3 седмици )
    Моята електричка, като я понастъпя малко и е СТУДЕНО, губи 60-70% от т.нар. фабричен пробег, който няма нищо общо с реалния! И от 500 км пробегът пада на 200-250 км...
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    КОЦКАРА ( преди 3 седмици )
    Ще чакам да пуснат V8 удължители на пробега, дотогава ще се суркам с нафтовата печка.
  • #11
    5 rate up comment 11 rate down comment
    до 1 ( преди 3 седмици )
    ***, всяка година се увеличава броят на електромобилите по пътищата, как можеш да кажеш, че апогеят им е преминал? Дори и в руската *** са продали една електрическа лада тази година!
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 3 седмици )
    Ако си достатъчно як, за да си я буташ в зони забранени за ДВГ, защо пък не! На теория автомобилите с удължител на пробега имат ДВГ, който при желание може никога да не използваш на практика.
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Копармак ( преди 3 седмици )
    Много хитро са преименували ДВГ като Удължител на пробега. На теория, мога да си взема една нормална кола и да кажа, че се задвижва с мускулна сила, а двигателят е просто удължител на пробега......
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 5 - при над 30 000 000 които останаха без ток и се използваха стотици хиляди бензинови и дизелови генератори, дали тези са починали заради самата машина и газовете от нея в напълно затворено помещение или заради уникалната си глупост! Със същия успех можеше да отворят да ядат плоски батерии вместо рибни консерви, заради затворените магазин! Тогава батериите ли щяха да са виновни?
  • #7
    20 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    "Удължител на пробега" за да избегнем термина ДВГ и "Автомобили с електрическо задвижване" за хибридите, пак за да избегнем термина ДВГ. Защото ако си го кажем, "автомобил с ДВГ" признаваме провала на бързото и насилствено въвеждане на електричките! Моите коли и те са с удължител на пробега имат батерия и удължител на пробега - ДВГ .... вярно при единия е 2,9 битурбо ... ама удължава пробега, без него пробега е колкото мога да бутам :-) :-) :-) :-)
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 5,в момента Рено имат мисля 3 модела които са с такъв малък двигател-генератор за зареждане на батерията.Така,че новината тук е тип претоплена манджа.