Париж, от нашия пратеник. Настъплението на Citroen продължава, като френският производител представи един от най-важните си модели - C5 Aircross. Новото поколение на флагмана на марката става още по-просторно и високотехнологично и получава нови задвижващи системи, като Automedia беше едно от първите автомобилни издание в Европа, което видя наживо автомобила на премиерата му в Париж.
Промяната при размерите е повече от сериозна, като C5 Aircross вече е 4650 мм (+150 мм спрямо предшественика си), 1900 мм широк (+50 мм) и 1660 мм висок. Голяма част от увеличението отива при междуосието, което сега достига 2780 м (+60 мм), което е в полза на простора на пътниците отзад.
Дизайнът развива този, който се видяхме на автосалона в Париж през миналата година и е в стила на най-новите продукти на френската марка – C3 и C3 Aircross, както и фейслифта на C4. Предната част има масивен външен вид, с голямата плоска решетка и широката решетка, които контрастират с тънките LED матрични фарове, които съставляват фара.
Джантите са до 20-цолови и придават мускулест вид на автомобила, докато задната част се отличава с конзолни светлини - според компанията, те допринасят за подобряване на аеродинамиката.
Салонът на Citroën има футуристичен външен вид, с волан с две спици и хоризонтално разположенио арматурно табло, което придава усещане за голям простор на предната част. 10,25-инчовото арматурно табло е оградено от цветен head-up дисплей и 13,6-инчов екран на информационно-развлекателната система, разположен вертикално. Не може да се отрече, че ефектът е забележителен, като това е подплатено с техническо съдържанние.
Самият монитор е поставен на рафт, под който са създадени големи отделения за съхранение. Графиките са модерни и пълни по функции - от интеграция с ChatGPT за гласовия асистент програми за масаж на седалките. Тънките вентилационни отвори на климатика и мекото околно осветление също изглеждат впечатляващо.
Седалките са с дебела подплата, докато най-видимите части на интериора са изработени от твърда пластмаса или в пиано черно с триизмерен ефект. Някои детайли на панелите на вратите и на централния тунел са направени от 20% рециклирани материали.
Пространството отзад е сред основните предимства на модела. Дори високите пътници могат да се изпънат с краката си, а мястото за главата се е увеличило със 70 мм в сравнение с предишния модел. Освен това седалките се накланят до 30 градуса, което увеличава комфорта.
Капацитетът на багажника е минимум 650 литра, но достига 1700 литра със сгънат заден ред в конфигурация 40:20:40. В електрическия вариант няма багажник, но двойното дъно на багажника е достатъчно, за да побере кабелите за зареждане.
Новият C5 Aircross е базиран на платформата STLA Medium, която е в основата на Opel Grandland и Peugeot 3008. Съответно, изборът на задвижвания е подобен на този на тези два модела, като се започне с 1.2 мек хибриден бензинов двигател със 145 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
След това идва plug-in хибридът, като 1,6-литровият двигател е комбиниран с електрически мотор за общо 195 к.с. (-30 к.с. в сравнение с изходящия модел). Капацитетът на батерията е увеличен до 21 kWh, което позволява електрически пробег от почти 90 км и възможност за презареждане до 3,7 kW (7,4 kW с бордовото зарядно устройство, доставено като опция).
Електрически версии са две - 210 и 230 к.с., комбинирани с батерии съответно с 73 kWh и 97 kWh. Първият вариант позволява около 520 км автономност, докато вторият трябва да достиге 680 км. Зареждането е до 11 kW в променлив ток (през 2026 г. бордовото зарядно устройство с мощност 22 kW може да бъде заявено като опция) и до 160 kW в постоянен ток. В последния случай 160 км се зареждат за 10 минути.
Продажбите на новото поколение на C5 Aircross ще стартират в края на година, като компанията-производител все още не е обявила цените на модела, с който Citroen ще се опита да завземе още по-сериозни позиции на пазара на семейните SUV.
Още снимки на новия C5 Aircross вижте в ГАЛЕРИЯТА: