Германският производител Porsche най-вероятно ще спре да продава електромобили на най-големия пазар в света - този в Китай. За това призна главният изпълнителен директор на марката Оливер Блум, който посочи, че това може да стане още през следващите 2-3 години.
Факт е, че именно китайският пазар помогна много на западните производители на луксозни автомобили. Те имаха пълен монопол, но в последно време нещата се промениха, защото китайските компании започнаха да предлагат все повече луксозни модели с високо качество. И това веднага се отрази на резултатите на чуждестранните марки.
Продажбите на Porsche в Китай са спаднали с 28% през 2024 - до 79 283 автомобила. През първото тримесечие на тази година нещата се влошават още повече, като търсенето спадна с 42% - до9 471 бройки.
Експерти от индустрията посочват, че пропадането на Porsche не се дължи на внезапната загуба на популярност на модели като 911. Истинският проблем е неспособността да се отблъсне китайската конкуренция в сегмента на електрическите превозни средства.
Марки като Xiaomi и други продават много по-евтини електрически автомобили, някои от които предлагат по-голяма мощност от Taycan или Macan. В германската марка са напълно наясно с проблема и вместо да отвърнат с намаления на цените или нови, по-достъпни модели, най-вероятно ще решат да не продава електрически автомобили в Китай.