IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche се отказва от най-големия пазар на електромобили

Германците признават, че не могат да се конкурират с китайските марки на техен терен

Германският производител Porsche най-вероятно ще спре да продава електромобили на най-големия пазар в света - този в Китай. За това призна главният изпълнителен директор на марката Оливер Блум, който посочи, че това може да стане още през следващите 2-3 години.


Porsche


Факт е, че именно китайският пазар помогна много на западните производители на луксозни автомобили. Те имаха пълен монопол, но в последно време нещата се промениха, защото китайските компании започнаха да предлагат все повече луксозни модели с високо качество. И това веднага се отрази на резултатите на чуждестранните марки.

Продажбите на Porsche в Китай са спаднали с 28% през 2024 - до 79 283 автомобила. През първото тримесечие на тази година нещата се влошават още повече, като търсенето спадна с 42% - до9 471 бройки.

Експерти от индустрията посочват, че пропадането на Porsche не се дължи на внезапната загуба на популярност на модели като 911. Истинският проблем е неспособността да се отблъсне китайската конкуренция в сегмента на електрическите превозни средства.

Марки като Xiaomi и други продават много по-евтини електрически автомобили, някои от които предлагат по-голяма мощност от Taycan или Macan. В германската марка са напълно наясно с проблема и вместо да отвърнат с намаления на цените или нови, по-достъпни модели, най-вероятно ще решат да не продава електрически автомобили в Китай.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Sdf ( преди 1 седмица )
    До 3 как коментирате Русия , без никига да сте били там??? За руснака по яко от немската премиум тройка НЕМА . Който и да попиташ. Друг е проблема , че нямат пари за повече от Лада. От средно богатите нагоре в Русия правят какви ли не пируети да си докарат немска кола - и аз не знам защо , но е факт. Ел коли не ги броят в Русия за нищо .
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Fritz, нещо си в грешка относно интереса на руснаците към немски коли- търсят всякакви варианти(поне тези които разполагат с пари) да заобикалят сакциите и да внасят по-скъпите модели, дали през Узбекистан(примерно), но който си плаща -получава.
  • #3
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Fritz ( преди 1 седмица )
    Alles vorbei....Няма нищо,нали швабите си мислеха,че са номер едно.Е,сега малко ще се наведат и ще се приземят дори.Някой ден пак може да опитат.Някаква лоша поличба ги застигна :Китай им чупи носа в атомобилостроенето ,Русия не се интересува от немски коли и излиза по-силна след великите западни санкции,а е нещо стана.Отиде Германията у ряката
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    VAYK ( преди 1 седмица )
    Е как ще се конглокираш бре, някога бяхте символ на скорост, сега един SU7 на Xiaomi за една трета от цената е по- бърз от Тайджана! Технологията вече не е при вас :))))
  • #1
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Сравнение на ябълки и круши. Никой от китайците не би могъл да се сравни с Порше, но и Порше не може да се мери китайците .. поне откъмто пари. Пазарната ниша на коли 100к Евро + е доста тясна.. . Отделна тема, познат работещв Порше - сам си призна - ако исскаш да го караш като Порше не става, тогава за какво да го купуваш изобщо!