IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България започва да произвежда електромобили?

Преговорите са напреднали, потвърди президентът на GWM International пред Automedia.bg

ШАНХАЙ, от нашия пратеник. В България съвсем скоро може да започне серийно производство на електрически автомобили, потвърди Паркър Ши, президент на GWM за международните операции, в интервю за Automedia.bg. Става дума за актуални и бъдещи модели на Ora, електрическата марка на GWM, която споделя платформа и задвижване с актуалните електрически Mini Cooper и Mini Aceman.
  
     
Вижте видео от цялото интервю с Паркър Ши, президент на международното поделение на GWM
  
   
         
Планът е електромобилите да се сглобяват в понастоящем неактивния завод в Баховица край Ловеч, където в миналото се правеха пикапите Great Wall Steed. Това ще позволи на GWM да избегне високите вносни мита на ЕС за електрически автомобили от Китай, но дори и митата да отпаднат, компанията пак е твърдо решена да развива стратегия за локални производства по цял свят, подчерта Ши.
  
       
Ora 07
Ora 07 е един от моделите, които може да се сглобяват в Ловеч за европейския пазар
 
      
"Независимо дали има търговска война, или няма, ние трябва да излезем навън, да инвестираме", каза Паркър Ши пред Automedia.bg. "Всъщност именно търговската война показва, че нашата стратегия е правилна. Ако има издигната стена, не можеш да я прескочиш. Но ако имаш местно производство от другата страна, всичко е наред. Създаваш работни места, плащаш данъци там. Всички ще те обичат". Очакванията и на Ши, и на основателя на GWM Уей Джанджън са отношенията между Китай и Европейския съюз да се подобрят чувствително. "На фона на търговската война със САЩ вярвам, че нашите отношения с  Европа ще станат още по-добри", каза в отговор на въпрос на Automedia.bg Уей, чието лично състояние според Bloomberg надхвърля 12 млрд. долара.
  
      
Уей Джънджян, GWM
Отношенията между ЕС и Китай ще се подобрят значително на фона на търговските войни със САЩ, смята мултимилиардерът Уей (вляво)
  
     
Заводът в Баховица бе построен от "Литекс Моторс" за сглобка на няколко стари модела на Great Wall в началото на миналото десетилетие. По-късно производството спря заради навлизането на новия екологичен стандарт Евро 6, твърде скъп за покриване за най-популярните тогава дизелови двигатели в гамата. По същата причина китайските компании като цяло отложиха експанзията си в Европа. Понастоящем предприятието се управлява от "Българска автомобилна индустрия", вносителя на GWM у нас, но за бъдещото подновяване на производство е регистрирана "Грейт Уол Мотор България". И двете фирми са еднолична собственост на Андон Димитров.

В Китай "Грейт Уол" се ребрандира като GWM. Компанията си остава най-големият производител на SUV модели в страната, като притежава общо пет марки под шапката GWM: Haval, за SUV модели с конвенционално и хибридно задвижване; Wey, която прави премиум модели; Ora, за електрически автомобили; Tank, за големи офроудъри; и накрая SOUO, за луксозни мотоциклети. Освен това GWM притежава 50% от джойнт-венчъра Spotlight, другите 50% са на BMW Group. Spotlight произвежда два електрически модела на MINI върху платформата на Ora: Cooper E/SE и Aceman. Дъщерни компании на GWM са също Svolt, един от големите производители на батерии в Китай, и Finest, която разработва двигатели с вътрешно горене, хибридни системи, трансмисии и силова електроника. През миналата година GWM е произвела 1.24 милиона автомобила - повече от Mazda, Subaru или Volvo, и е изнесла зад граница над една четвърт от тях. Компанията купи завода на Mercedes в Бразилия и тези на General Motors в Индия и Тайланд. Освен това построи своя собствена производствена мощност в Русия, най-големия експортен пазар за момента.
  
   
Паркър Ши, интервю, GWM
Паркър Ши в разговор с пратеника на Automedia.bg. Цялото интервю можете да видите в следващото издание на "КОЛЕЛА" по Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria
 
      
"Преговаряме с нашия български партньор, проверяваме кои модели бихме могли да сглобяваме там. Работим върху бизнес плана", уточни Паркър Ши. "Не сме изцяло готови от наша страна: нужна ни е гама, която да напълни салоните на дилърите. Не можеш да продаваш само една кола. Трябва да планираме 3 до 5 различни модела за това производство". Компанията има над дузина нови модели, планирани за следващите три години. Производството в Ловеч няма да е по познатия в миналото модел с готови комплекти - Knock-Down Kits, а с внос на отделни компоненти, което е по-изгодно в митническо и логистично отношение. На практика всички предишни производства на автомобили у нас - на Bulgarrenault, на "Москвич" в Ловеч, мимолетното на Rover във Варна и това на Great Wall в Баховица - бяха от готови комплекти, без значимо производство на компоненти на място.
  
        
Какво произвежда GWM (ГАЛЕРИЯ):

  
    

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Електрички с дистанционно ли? От дете мечтая за такава:))
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе ясно е че няма да се сглабят тук ами ще има някаква схема за изгябване не мита с тоя завод.
  • #9
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Жокера ( преди 2 седмици )
    Електрически автомобили -Това е Бъдещето.
  • #8
    17 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 седмици )
    А дано! Все пак явно онази инвестиция в ловешко не е останала незабелязана от китайците преди време!
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Свен ( преди 2 седмици )
    Ей сега отивам да си купя. Едни лампички за елхата не струват, камо ли тия таралясници! Я, да се излагам с доброто старо BMW !И откъде батерии между другото?
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    еееееее ( преди 2 седмици )
    Те затова са се проваляли всички производства досега - защото са били от цели комплекти. Китайските тарикати да отворят завод за гуми, срамота е в Сърбия да произвеждат няколко завода а у нас 0. Други едрогабаритни части също могат да се правят в БГ. А щом вече произвеждаме седалки за БМВ и останалите големи все ще могат да се произведат и за китайците. Все още обаче няма успешен китайски завод в Европа
  • #5
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    До 4 - абе много роботи, много нещо, а в новия завод на BYD щели да работят 500 000 работника. Или на тях им викате роботи - Китайски?
  • #4
    2 rate up comment 9 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Китайците имат решения на този проблем - роботи. Китайски.
  • #3
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 2,не се притеснявай и това ще е ден до пладне като предното плюс,че няма и грамотни работници,заради липсата на професионални училища.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Не вярвам ( преди 2 седмици )
    Производство и сглобяване са две много различни неща. Това си е същата схема като предишните и се прави за да се избегнат някакви данъци и мита. Колите идват в насипно състояние и тука само се сглобяват. Това няма нищо общо с производство. Няма го мисловния процес. Няма разработка на нещо. Няма прототипи. Колата идва като готов комплект Лего.