IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari може да използва китайска платформа

Leapmotor преговаря с италианския производител за разработка на съвместен модел

Компанията Leapmotor води преговори с Ferrari за разработката на съвместен модел, базиран на новата електрическа платформа B10 на китайския производител. Това обяви главният изпълнителен директор на Leapmotor - Джу Дзянмин, цитиран от Reuters. Засега от Ferrari няма коментар по темата, но шефът на италианската марка Бенедето Виня посети завода на китайския производител през февруари, което е доказателство за връзките между двете компании.


Hongqi


В същото време Leapmotor подписа споразумение с държавния концерн FAW за стартиране на съвместен проект за производство на електрически превозни средства от марката Hongqi. Като част от него Leapmotor ще предостави платформата B10, която подходяща както за чисто електрически, така и за хибридни превозни средства. Първият сериен автомобил на ще се появи през втората половина на 2026. Той ще се произвежда в завода в Ханджоу и ще бъде предназначен за чужбина - основно за Европа, Великобритания, Австралия и Близкия изток.

Архитектурата B10 е призната за една от най-гъвкавите и технически изпипани на китайския пазар. Според Джу Дзянмин, освен Ferrari към нея проявяват и други световни марки. Шефът на Leapmotor обаче не разкри други подробности. Китайските автомобилни производители и доставчици често сключват лицензионни сделки за EV платформи, за да намалят разходите за пускане на нови модели.

В същото време Leapmotor укрепва международната си позиция с подкрепата на Stellantis, която притежава 21% дял в китайската компания и контролира 51% от нейния експортен бизнес. Само за 13 дни от началото на продажбите на модела B10 бяха реализирани 8000 автомобила - впечатляваща цифра за нов играч на пазара.


0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Китайците имат много хитър маркетинг. Залагат всичко на една или две екстри, който в момента са актуални. Инвестират само там и правят сензационни подобрения. Например при смартфоните супер бързо зареждане и камерите, при EV пак супер зареждане и примерно 4 завиващи колела. Но извън тези опорки за реклама, не инвестират в създаването на цялостно качествено изпипан продукт. Там вече се иска опит, задълбочени знания и много повече инвестиции в развойна дейност и тестове. Това го няма при тях.
  • #2
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Всички пътища водят към Пекин....До 2050 всички ще сме васали, бедни или не толкова, на Поднебестната.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    След Мерцедес с китайски двигател, сега и това. Къде е онзи, който преди седмица обясняваше за отвратителното качество на китайските автомобили?