IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Безос удря Мъск с електрически пикап за 25 000 долара

Босът на Amazon събра екип и ще инвестира стотици милиони долара в "кола за народа"

Илон Мъск преживява турбулентни времена покрай политическите си изяви, докато Tesla не се представя добре, а футуристичният Tesla Cybertruck отива към провал. Джеф Безос изглежда има план да удари ранения съперник, като пусне собствен достъпен, прост и функционален електрически пикап.

 
Безос, пикап


Според TechCrunch, основателят на Amazon финансира стартираща компания, наречена Slate Auto. Тя обещава да  промени сегмента с двуместно предложение на невероятна цена. Slate Auto работи в пълна тишина от 2022 година и въпреки че все още не е представил своя продукт пред обществеността, вече е събрал елитен екип и се подготвя за старт с финансовата подкрепа на самия Безос.

Идеята изглежда проста, но амбициозна: базов, функционален, двуместен електрически пикап на цена от само $25 000. В ерата на масивните, луксозни и скъпи пикапи, това предложение иска да върне оригиналната натура на този тип превозно средство: здрави и достъпни работни коли. Това беше разкрито от вътрешни източници на TechCrunch.

Slate Auto, компанията зад този проект, е силно подкрепена от семейство Безос. Тя стартира с отделяне от Re:Build Manufacturing, друга фирма, финансирана от магната. От 2022 е базирана в Трой, Мичиган. Отвори дизайнерско студио в Лонг Бийч, Калифорния и започна да подготвя своя завод близо до Индианаполис, Индиана, където планират да произвеждат модела от края на 2026 година.

Докато други стартиращи компании за електрически превозни средства имитират стратегията на Tesla – започвайки с премиум продукти и след това преминавайки надолу към основния пазар, Slate иска да направи обратното. Тоест, незабавно да пусне „електрическа кола за хората“ (звучи познато отпреди 100 години, нали). В конкретния случай, компактен електрически пикап, проектиран за нова публика. Хората на Безос са вдъхновени от две исторически икони - Ford Model T и Volkswagen Beetle.
 

Безос, пикап


Пикапът Slate ще бъде създаден с този минималистичен начин на мислене, но няма да пренебрегне потенциала за персонализиране. Компанията планира да пусне гама от аксесоари и облекла, така че клиентите да могат да довършат и адаптират автомобила си към своите нужди с течение на времето. Този бизнес модел на ниски маржове  и по-високи печалби от екстри вече работи за марки като Harley-Davidson и Jeep .

Slate Auto вече разполага с екип на топ ниво. Сред служителите му са бивши ръководители на марки като Harley-Davidson, Stellantis, Ford, GM и Fisker. Кристин Барман, бивш шеф на Chrysler и експерт по технологична интеграция, е главен изпълнителен директор. Те също така са наели "вътрешни" таланти от Amazon и  Re:Build Manufacturing. Компанията вече има между 200 и 500 служители и е събрала най-малко $111 милиона капитал. Според публични документи в Делауеър - в момента се подготвя пускането на акции за още 500 милиона долара.

Slate Auto възнамерява да направи част от софтуера на превозното средство модифициран от потребителите. Това е нещо по-често срещано в света на IT. Освен това ще стартира програма, наречена „Slate University“ - платформа за образователно съдържание за собствениците, за да научат как да ремонтират, подобряват и персонализират своите превозни средства.


Джеф Безос, пикап


Досега Slate Auto не е показала публично своя електрически пикап или поне спецификации. Според TechCrunch някои инвеститори вече са видели концептуален прототип, като в социалните мрежи дори се появи снимка на модела. Също така не е ясно дали хората на Безос ще пренасочат всички неизползвани промишлени мощности, или ще построят своята фабрика в Индиана от нулата.

Пазарът не е лесен: много стартиращи фирми в електрическия сектор като Arrival или Lordstown Motors се провалиха ужасно. Други като Rivian – компания, в която Amazon също е инвестирала повече от 1,3 милиарда долара, все още са живи, но плащат висока финансова цена. В този контекст Slate поема силен ангажимент да се диференцира с радикално просто, евтино предложение, насочено към широката публика. Докато Tesla Cybertruck на Илон Мъск впечатлява (или плаши) с екстремния си дизайн, размер и цена, пикапът на Джеф Безос изглежда ще предлага точно обратното.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Те и 2 мои изтриха без изобщо да имам представа защо та Аутомедия си трие на поразия
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    1 ( преди 2 месеца )
    До 3 Освен това, не знам как ще се конглокират с малите японски камиончета от рода на Suzuki Carry. Да, в САЩ направо ги забраниха (не били безопасни, не били екологично ... ама продават Додж с почти 800 к.с. ДВГ). Ако искаш малък и евтин "пикап", японците, че и китайците вече, предлагат много хубави алтернативи. А и ако някой реши, да го ползва за работен автомобил, не мисля, че батерията е по-подходяща от дизела или бензина. Не и в момента.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    трезво ( преди 2 месеца )
    малко PR никога не е излишен - нито кола, нито завод ще направи - нито би била "за народа" - шумотевица за кеф на инвеститорите
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    1 ( преди 2 месеца )
    Та така ... Драги ми номер 2! Водещият пазар на пикапи и електрически коли е в САЩ. Всеки, който ще рпави електричски пикат, особено ако работи с американски инвестиции, ще трябва първо да е успешен в САЩ, преди да е успешен където и да е другаде. А САЩ просто не обича малки пикапи, с малки размери. Освен това, не говориш за "базов" F150, а за алтернативен такъв, който се позлва, като служебна кола, а не личен автомобил. А движещата сила при големите пикапи е, че стават и за двете едновременно ...
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Защи ми изтирхте кометнарите? Какво? Свободна страна е! Трябва да съм мил и иучтив със всеки втори *** ли? ОК ДОБРЕ! Ще играя, НО ТОЗИ ПЪТ! После няма да си играя повече ...
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе, те и Дайсън, същите с прахосмукачките и сешоарите, инвестираха преди години да правят ел. коли и тръгнаха с бая голяма кошница, докато не сгънаха платната скоропостижно. Епъл също щяха да правят, ама и те така завършиха. Изобщо тая работа не е като оная.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3 Така е, ама все едно да кажеш, че на маратона си побеил някой с патерици и астма, дето е припаднал на първите 200 метра :)
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Базовия Ф150 е доста по-голяма кола въпреки, че е 1 ред седалки. Този модел най-вероятното ще е като Форд Маверик само, че с 1 ред седалки щото малкия пикап Маверик е базово 4 врати може би щото са преценили, че не си струва да правят и едноредова версия
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Кой ти пише, че е само за САЩ? И ако беше прав, защо Форд Ф150 има такава базова версия?! Това е аз да ти напиша, че успех на всички различни от Дачия в производството на автомобили, защото където живея и работа, 50% от новите автомобили са Дачии лични и служебни?! ;)
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Един ред седалки с малко багажно в САЩ? Успех на Безос! Ще му е много нужен.