Седмицата на дизайна в Милано стана сцената за световната премиера на новия Smart #5 Brabus. Това е най-високопроизводителната версия на 100% електрически SUV, който преобръща каноните на марката. Изборът не е случаен: Милано е столица на дизайна. И идеалният фон за подчертаване на новото премиум позициониране на Smart.
Отдавна остаря идеята, че Smart е малка градска кола с две места за лесно паркиране. Всеки, който е бил в Рим в началото на века, знае, че Вечният град беше царство на Fortwo. Категорично пазар номер 1 в света за мъника.
Но днес тази марка е нещо много различно. Smart се преражда като съвместно предприятие между Mercedes-Benz, който се грижи за дизайна и позиционирането, и Geely. Китайският автомобилен гигант доставя всички технически части и модулната платформа SEA , върху която се изгражда напълно нова и 100% електрическа гама.
Последният хит се нарича #5. Това е средно голям SUV със здрави и мускулести линии, който има много малко от „Smart“ в традиционния смисъл. Може би с изключение на модерния подход към дизайна. Това е най-далечната стъпка, която марката някога е предприела от старта си. Сега се чака пристигането на седан, за да направи семейството пълно.
Вече има и версия Brabus, налична за поръчка в някои европейски пазари от 17 юни. Тя носи със себе си пакет от подобрена производителност и стил: 645 конски сили, задвижване на четирите колела, ускорение 0-100 км/ч за 3,8 секунди и по-агресивен външен вид. Естетически, той веднага се откроява благодарение на своите 21-цолови джанти Brabus Monoblock Z, червени спирачни апарати, широка следа и силует, който придава солидност и мощ. Има и специален режим на шофиране – Brabus Mode, който добавя симулирани звукови ефекти към електрическото задвижване.
Под капака (или по-скоро под пода) е 800-волтовата платформа , която позволява ултра-бързо зареждане до 400 kW. При идеални условия са необходими само 18 минути, за да качите от 10 до 80% батерията. Максималният обявен пробег е 540 км (според цикъла WLTP) - цифри, които правят #5 Brabus не само бърз, но и разумно практичен за ежедневна употреба.
За италианската преса събитието в Милано беше и момент на дискусия с екипа от дизайнери, които не скриха желанието си, споделяно от много фенове на марката, да върнат Fortwo към живот. Проблемът? Трудността да се направи устойчив проект в индустриален мащаб. Глобалното търсене на двуместен автомобил е ниско и инвестирането в напълно нова платформа за нишов модел засега е скок в неизвестното.
Още снимки на най-мощния Smart в историята - вижте в галерията: