След плахото начало на годината, българският автомобилен пазар набира темпо през март. За третият месец у нас са регистрирани 4673 нови леки автомобила (категории M1 и N1), което е с 3.8% повече от рекордния март 2024. Резултатите от тримесечието все още показват 3 на сто спад на годишна база, но тенденцията явно е положителна.

Няколко модела имат дори четирицифрен ръст на нашия пазар - но от съвсем нищожна база през миналата година. Ето значимите модели, за които интересът се е увеличил най-много през 2025
При марките първото място си остава за Skoda (1570), но със съвсем минимален аванс пред Toyota (1567). Dacia и Renault също видимо ускоряват темпото, което прави вносителя им "КЕОС София" най-големия играч на българския автомобилен пазар. Десетката се допълва от Volkswagen, Kia, Ford, Hyundai, Citroen и Mercedes. Марката от Щутгарт изпреварва стария си конкурент BMW благодарение на продажбите на лекотоварната си гама. Без нея обаче първото място в премиум сегмента е за баварците с 421 регистрирани леки автомобила, докато Mercedes има 379.
|
Renault Clio - 299 |
Делът на китайските производители продължава да расте, макар и с бавно темпо, и достига 2.7% от общите продажби (342 автомобила). Най-добре се представят Forthing - 127 регистрации, Haval - 59, и Geely - 52.
При моделите най-големия скок в продажбите регистрира... SsangYong Tivoli. За първото тримесечие на миналата година корейският кросоувър е продал едва три бройки, докато сега те са 110 - ръст от 3567 процента. Но този резултат се дължи на една-единствена голяма сделка през март. При Renault Kangoo ръстът е 1069%, VW Passat увеличава регистрациите си с 427%, Mercedes G-Class - със 184%, Peugeot 3008 - със 174%, а Forthing T5 Evo - със 167%. Но всички тези модели се сравняват с много ниска база през миналата година. От основните играчи на пазара най-големия ръст на годишна база има Renault Clio.
50-те най-продавани модела в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Спрямо 2024: +3%
Регистрации през март: 105
В началото на миналата година българският вносител на Skoda пусна една последна партида от старото поколение на Kodiaq, която се разграби като топъл хляб. Затова всички очакваха спад на продажбите през 2025, особено предвид доста скочилата цена. Вместо това обаче новият Kodiaq има 3% ръст. Част от обяснението: SUV моделът видимо краде клиенти от популярния досега Superb.


0