За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Audi обърна ралитата с главата надолу с Quattro през 1981 година, но главният съперник Peugeot наистина извлече максимума от задвижването на четирите колела и правилата на група B. С необходимите само 200 производствени коли, френската фирма успя да създаде високоспециализирана състезателна кола за рали етапите.
Имайки малка прилика с пресния 205 supermini, Peugeot 205 T16 използва олекотена каросерия, покриваща специално шаси със среден двигател и включващ мощен 1,8-литров двигател с турбокомпресор и трансмисия със задвижване на четирите колела.
Ари Ватанен дебютира с колата на Tour de Corse през 1984 година, но само след две минути катастрофира. След това обаче спечели пет последователни състезания, включително Монте Карло през 1985 година, където преодоля петминутно изоставане от Audi, за да спечели със същата разлика, напълно унищожавайки Quattro.
Версията Evolution 2 на Peugeot включваше над 500 к.с., диви крила отпред и отзад, помагайки на Тимо Салонен и Юха Канкунен да спечелят световни титли съответно през 1985 и 1986 години. И когато група B беше забранена в края на последната, специално модифицирани версии на 205 T16 взеха класиката Париж - Дакар през 1987 и 1988 година. Невероятно!


0