За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Нов набор от технически регламенти за 2017 година насърчи отборите да създават едни от най-бързите, най-мощните и визуално агресивни рали коли някога. И Toyota не можеше да устои. Отсъстващ от WRC от края на 1999 година, когато напусна, за да се концентрира върху злополучната си кампания във Формула 1. Но марката се завърна.
Воден от четирикратния шампион Томи Макинен, Toyota Yaris WRC от базирания във Финландия отбор спечели своята дебютна победа в снежна Швеция. И то в едва второто му състезание, но с Яри-Мати Латвала зад волана. И все пак - едва когато естонският ас От Танак се присъедини през 2018 година, 1,6-литровият турбокомпресор наистина влезе във верния път, като спечели 10 ралита и шампионата за пилоти през 2019 година.
Себастиен Ожие добави още две световни корони към своята сметка (като ги направи осем), когато се присъедини към отбора през 2020-а. До пристигането на наследника на Yaris с хибридно задвижване преди три сезона - японският хит триумфира в 26 състезания, спечели две титли на производителя и три шампионата на пилоти.


0