За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Малко коли са имали толкова голямо влияние върху автомобилния спорт като Audi Quattro. Със своята нова трансмисия със задвижване на четирите колела и мощен, ръмжащ 5-цилиндров двигател с турбокомпресор, голямото немско купе направи революция в ралитата още при своя дебют през 1981 година. С почти нечувани нива на сцепление, Audi беше класа над конкуренцията с две задвижващи колела, особено при хлъзгави пътища.
Проблемите с надеждността първоначално тормозеха Quattro, но в ръцете на звездните пилоти Микола и Бломквист бързо стана неудържимо. Първоначално хомологиран по правилата на Група 4, Quattro се състезава и по правилата на Група B, които изискват производствен цикъл от само 200 автомобила. Те доведоха до дивия S1 с над 500 к.с.
До 1984-а конкуренцията беше настигнала немците при задвижването на четирите колела, но това не попречи на Audi да спечели 23 ралита и две титли при производители плюс две титли при пилотите. Оттегли се в края на 1986 година.