fallback

Кои са автомобилните производители с най-голяма доходност?

Ferrari очаквано е лидер, но третото място определено изненадва

Резултатите от световните продажби на автомобили през 2024 показват, че в индустрията настъпват много сериозни промени. Ясно е, че има разлики в производството и продажбите от САЩ и Европа към Китай, където вече предпочитат предимно местни модели.

графика, марж на печалба, най-печелившите компании

Какво показват финансовите резултати?

Миналата година световната автомобилна индустрия е продала около 73 милиона единици, генерирайки общи приходи от 2,38 трилиона евро. Средно това означава приходи от 32 548 евро за всяка продадена или доставена кола. Според официалните финансови отчети на 30-те анализирани компании общите приходи (основно парите, които производителите получават от продажбата на своите автомобили) са се увеличили с 2,4%.     

КОМПАНИИТЕ С НАЙ-НИСЪК МАРЖ

10. Geely - 5,58% 9. Mitsubishi - 4,99% 8. Li Auto - 4,86% 7. Renault - 4,58% 6. Mazda - 4,01% 5. Ford  - 2,82% 4. Tata Group - 2,40% 3. Stellantis - 2,35% 2. Nissan - 1,22% 1. Great Wall - 0,87%

Това е забележителен ръст, като се има предвид, че тези компании като цяло са продали почти 50 000 бройки по-малко от предходната година. С други думи, увеличението на приходите може да се обясни с колебанията във валутните курсове и по-високите цени на автомобилите.

Ferrari продължава да е печатница за пари

За пореден път Ferrari доминира в класацията за рентабилност с впечатляващи резултати. През 2024 италианската компания има печалба 1,88 милиарда евро при общи приходи от 6,68 милиарда евро. Това означава, че малко над 28% от стойността на всеки автомобил се е превърнала в оперативна печалба. С други думи, Ferrari печели средно 136 671 евро за всеки автомобил, доставен през 2024.

Резултатът е още по-впечатляващ в сравнение с предходната година. През 2023 Ferrari спечели 117 927 евро на автомобил, което означава, че междувременно марката е успяла да увеличи маржа си с 16%. Лансирането на Purosangue увеличи печалбите в година, когато световната индустрия беше изправена пред големи предизвикателства.

Suzuki е третият най-печеливш производител

Въпреки това, в реалния свят, където хората карат нормални автомобили, най-доброто представяне е това на Suzuki. Оперативният марж (тоест печалбата след приспадане на оперативните разходи) на японците се е увеличил от 8,5% през 2023 на 10,3%. Въпреки че изглежда като малка сума, това е най-голямото увеличение сред 30-те анализирани компании.

Така японският производител е третият най-печеливш в света след Ferrari и Porsche. И е друг пример за това как производител на автомобили може да бъде успешен, дори без да продава луксозни модели.

Stellantis е най-големият губещ

Тъй като записва спад на продажбите, Stellantis също регистрира голяма загуба на рентабилност. Маржът на концерна спадна от 11,8% през 2023 до 2,35% миналата година, което го прави най-лошият по отношение на промяната на маржа сред 30-те анализирани автомобилни производители. През 2024 този Stellantis e спечелил по 656 евро на доставен автомобил, което е с 82% по-малко в сравнение с резултатите от 2023.

Концерни като Porsche, BMW Group, Mercedes-Benz и Nissan също отчетоха големи спадове в оперативния марж.

fallback
  • #16
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Да пръцльо. Колкото и да пърдиш, колкото и да обиждаш хората на грамотност, по грамотен, по образован и по-знаещ няма да станеш. Например знанията, че Toyota продаде делът си в Денсо за да вложи тези два-три милиарда в разработка на електромобили. Тоест има пряка връзка с оперативната печалба която Не намалява с 2-3 милиарда. Точно както покупката на суперкомпютър от Тесла влияе на оперативната печалба като я намалява с 10 милиарда. РАЗХОД, който все още не е донесъл никакви ПРИХОДИ.
  • #15
    Hvaliprats ( преди 3 седмици )
    Тротинетка "Toyota намалява вертикалната си интеграция, за да вкара два-три милиарда повече приходи да и поемат разходите, за да не излезе на загуба." Ха-ха-ха, колко си абсурдно неграмотен, не е истина. Статията е за оперативна печалба, а тя няма нищо общо с това кой какви акции или биткойни е продал през съответния период.
  • #14
    Hvaliprats ( преди 3 седмици )
    А по въпроса за вертикалната интеграция - Тойота е мноого по-напред от Тесла, които към момента правят едва 1% от батериите си. А Дензо, Аисин и т.н. доставчици продължават да са част от кейрецу-структурата на Тойота, без да се налага Тиойота да ги притежава на 100%.
  • #13
    Hvaliprats ( преди 3 седмици )
    Хех, Тротинетка, технологичното развитие се изразява именно в ефективно преобразуване суровини и материали в качествен краен продукт. И точно тая статия показва защо японците са най-напред технологично. От една и също количество стомана пластмаса и т.н. изходни материали, Тойота прави по-добър автомобил от Тесла или Фолксваген, който служи повече време и с по-малко главоболия на собствениците си, които от своя страна са готови да платят повече за него.
  • #12
    анонимен ( преди 3 седмици )
    най голям марж имат китайците затворен цикъл на производство от суровини до продажба на краен клиент
  • #11
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 седмици )
    Hyundai Motor Group представи новата си авангардна инфотеймънт система като аналог на тази на US-Tesla - цялостна софтуерна платформа, предназначена да промени из основи изживяването в колата. Успоредно с това дъщерната марка GENESiS направи демонстрация на изложението в Сеул на 2 чисто нови ПЕРФЕКТНИ концепта на базата на флагмана G90, а именно - Х Гран купе и кабриолета Х Gran - въплъщаващ извечния стремеж на човек да превъзмогне бариерите и да се наслади на СВОБОДАТА!
  • #10
    1-0LD-ДiN0-ДртiйМЕН ( преди 3 седмици )
    GENESiS представи в Сеул два нови красиви концепта: С уникалната си каросерия X Gran Coup
  • #9
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    И как успя да свържеш ferrari и porsche С контекста на мнението ми? През цялото време за тях ли вярваше че говоря? Те са луксозни марки и цените им са базирани на ексклузивност, а не на технически характеристики. Рядко някой се възползва от потенциалът им.
  • #8
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Тоест Тесла реинвестира печалбите си, за да увеличава преднината си, да увеличава вертикалната си интеграция. Toyota намалява вертикалната си интеграция, за да вкара два-три милиарда повече приходи да и поемат разходите, за да не излезе на загуба. А ти гледаш стъкмистиката на шарените картинки които иска да ти покаже Toyota и ВЯРВАШ, че печели повече от автомобил от Тесла, без да ЗНАЕШ какво се крие зад тези картинки? За вярващите ВЯРАТА винаги побеждава ЗНАНИЯТА. Фактите са нищо!
  • #7
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До РУК. Докато ти правиш разказ По шарени картинки В статията, аз тази история на шарената картинка съм ти я разказал няколко години назад, а сега преразказвам че тази картинка е потвърждението на прогнозите ми. Да ти припомня, няколко ПРАКТИЧЕСКИ ПРИМЕРА за твърденията ми по картинката. Тесла само за едно перо - супер компютър инвестира 10 тина милиарда, отделно разширение на производствени мощности и вертикална интеграция. Toyota продаде дела си в denso за мижови 2-3 милиарда, да закърпи пол
fallback
Последни