IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Щети за 110 млрд долара – кой ще пострада най-много от новите мита на САЩ

Въвеждането на 25% тарифи слага край на идеята за „глобални автомобили“

От 3 април САЩ въвеждат 25% мито върху всички автомобили и компоненти, внасяни от чужбина. Това определено е шок за цялата световна автомобилна индустрия, който излага на сериозен риск маржовете, стратегиите и бизнес моделите.


производство


Въвеждането на 25% тарифа е една от най-строгите протекционистки мерки, виждани някога в автомобилния сектор, като тя не е временна, тоест няма срок на валидност или преходни фази. Според агенция Bernstein Research въздействието ще бъде огромно, като ще накара производителите да направят допълнителни разходи в размер на 110 млрд долара. Това е еквивалент на около 6700 долара повече на продадено превозно средство.

За много автомобилни компании тези мита върху вноса на автомобили и компоненти ще доведат до срив на маржовете, съкращения както на производството, така и на работна ръка и ще накара компаниите да организират преместване на производството си в САЩ.

Новите мито на САЩ също така са силен и траен сигнал, че глобализацията на автомобилите отстъпва място на свят с вериги за доставки, национални интереси и локализирано производство.


производство


Важното в случая е откъде идват частите за изработка на колата. Това означава, че много „американски“ автомобили ще бъдат засегнати, тъй като тяхната уязвимост се крие в компонентите, а не в монтажа. В момента автомобилните вериги за доставки са силно глобализирани. Дори когато автомобилът се сглобява в САЩ, повече от 50% от неговите компоненти могат да дойдат от Мексико, Европа, Корея или Китай. Двигатели, скоростни кутии, батерии, електроника - всичко пътува между континентите, преди да се озове на американска поточна линия.

Новата мита от 25% засягат точно това - вносни компоненти, дори ако се използват за сглобяване на превозни средства в САЩ. За да се избегне това, е необходимо подробно тестване на местното съдържание - модел по модел. И ако митническите власти не са доволни, цялото превозно средство може да бъде обложено със задна дата.

Отново въз основа на проучванията на Bernstein Research, това са автомобилните групи, които рискуват най-много (или най-малко) от новите мита на Доналд Тръмп.


Как се отразяват митата на върху отделните производители (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    В най-застрашена позиция ми се струва Нисан който и без това е доста затруднено положение, а американския пазар е най-големият им, а пише че прави повечето коли за там в Мексико
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 3. Не се ограничавай толкова. Направо започвай с подбудите да бъде запалена или блъсната всяка Тесла и зарядна станция на Тесла а Илон Мъск да бъде застрелен или както обичате повече, да бъде обесен на някой уличен стълб? Интересно Е какво ще кажеш за фабриката на Тесла в Германия, която храни германските граждани и произвежда в Европа, точно каквато е целта на Тръмп - автомобилите да се произвеждат на местно ниво? Там ще палим ли и ще рушим ли ИЗГРАДЕНОТО? Едни ГРАДЯТ други РУШАТ!
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 12. Би ли прочел 12 слайд в галерията който се отнася за Toyota, защото обикновено ВЯРВАНИЯТА и фактите са коренно различни неща. От друга страна всяко правило си има изключения. Как пък все се хващате за изключенията като доказателство?
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Разумно е в отговор целия свят да наложи мита срещу Тесла - всичко на Тесла от САЩ, а Европа спокойно може да увеличи митото и за Тесла 3 от Китай и отделно доброволен бойкот на Тесла който вече е масов в някои държави. Мъск е може би най-приближения и най-големия спонсор на Тръмп който от своя страна прави пряка реклама и подкрепа за фирмите му
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Как кой ще пострада? Крайният потребител естествено.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Освен че цените на колите ще скочат, няма какво друго да стане. Оранжевия тип слага мито и на алуминия. А САЩ са нетен вносител. Т.е. дори американските марки ще са принудени да вдигат цените, дори всичко друго да правят там. А това не е така. Винаги ми е било смешно как често Тойота печели титлата най-американска кола, а от друга страна типично американски марки не могат да се включат - там изискването е над 60% от частите да са чисто американски.