fallback

Сбогом, 140 км/ч: 20-те най-важни очаквани промени в ЗДП

Започва засичането на средна скорост, глобите за телефон и неправилно паркиране се удвояват

Максималната скорост в България ще бъде намалена, а камерите на системата за събиране на пътни такси (тол) ще следят автомобилите за средна скорост и за наличие на застраховка Гражданска отговорност, ако Народното събрание одобри предложените от Министерски съвет промени в Заона за движение по пътищата. Злополучният нормативен акт държи абсолютния рекорд по преправяне и кърпене: от приемането му през 1999 година до момента е претърпял изменения цели 103 пъти, или средно четири пъти годишно, и в добавка 3 пъти негови текстове са отхвърляни от Конституционния съд.          Българският Закон за движение по пътищата е вероятно най-често променяният в цяла Европа            Най-съществената от предлаганите промени е именно за засичането на средна скорост на определен пътен участък - методика, от която държави като Франция започнаха постепенно да премахват от 2023 насам, но ние тепърва ще въведем. Регионалният министър Иван Иванов съобщи, че системата вече е готова и чака само одобрението на депутатите. 

Освен това промените предвиждат намаляване на максималната скорост за леки автомобили на магистрали и скоростни пътища, както и увеличаване на размера на много от глобите.                 Какво ще се промени в закона? (ГАЛЕРИЯ):

        

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Безопасната магистрала е тази, на която няма твърде големи разлики в скоростите в съседни ленти. В момента в БГ не е така. Камион се движи с 80 нагоре, а Мерцедес преминава в бързата със 140 (реални 170, но айде). 60 км/ч са много за бърза реакция. Така че максималната скорост трябва да падне, но максималната на камионите не трябва да пада. Само по това си личи, че списвачите на закона не са разбирали нищо.
  • #11
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Българските магистрали и без това са опасни за шофиране със 140км/ч.
  • #10
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тук промените, за които реално ще се следи, ще са свързани с тол системата. Гражданска и може би средна скорост (не вярвам да приемат). Пак за едни пари става въпрос.
  • #9
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Skoda Kodiaq беше избран за "Автомобил на Годината в България" Skoda Elroq е "Електромобил на Годината" за "Премиум Автомобил на Годината" е Volvo EX90.
  • #8
    Enzo ( преди 1 седмица )
    Това за средната скорост е много интересно. От гледна точка на това каква е целта на такъв закон. Пример: Засичат ме на влизане в участъка със 130 на магистралата. Ускорявам и карам с 200. Да, ама спирам по средата да заредя и да се изпикая. Минимум 10-15 минути. После тръгвам и пак карам с 200. На излизане намалям и преминавам през контролната точка пак със 130. Средната скорост излиза. Няма санкция. А човечеца, който е карал със 150 през цялото време, го отнася. Кой от двамата е по-опасен...
  • #7
    Хахохи ( преди 1 седмица )
    Що за глупости правят отново?!? Това статистика, експерти, група от хора или не правителствени организации го решиха и предлагат? Даже моята 2024г. кола 100к.с. може да вдигне 140, но това не предизвиква Птп и смъртни случай... срам и позор за тези дето приемат такива закони.
  • #6
    анонимен ( преди 1 седмица )
    мишките сами си строят мишеловка
  • #5
    Дддд ( преди 1 седмица )
    Идеално ,най после ще повярват ,че ТРАБАНТА е не по малко стабилен и сигурен от чистонова S Класа за 200000 евра щом ги слагат под общ знаменател за скорост!
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ами като са все калинки, нормално да нещо могат две правила да напишат без право(писни) грешки
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Колко ще е глобата за велосипедисти и тротинеткаджии, които преминават на пешеходната пътека карайки превозното си средство а не бутайки го? За тези ,които карат с отнето свидетелство или без да имат такова- лишаване от свобода , а не само глоба! Дори за превишена скорост над 20 а не 40 в населено да се отнема книжката. За товарните автомобили би трябвало да е дори по-строго.
fallback
Последни