За да рециклира автомобили в края на жизнения им цикъл и по този начин да се върнат ценни материали в производствения цикъл, Toyota Motor Europe (TME) планира да построи първия такъв завод - Toyota Circular Factory (TCF) край фабриката в Бърнастън, Великобритания, където сглобява модела Corolla. Целта на завода е систематично да рециклира излезли от употреба автомобили, да увеличи максимално възстановяването на рециклируеми материали и повторно използвани компоненти и да въведе нов стандарт за кръгови процеси.
Toyota разделя своята концепция за рециклиране на бракувани автомобили в три основни области: части за многократна употреба, възстановяеми компоненти и рециклируеми суровини. След тестване, частите за многократна употреба се връщат на пазара чрез търговци или доставчици. Възстановяемите компоненти като акамулатори и колела се оценяват за техния потенциал за повторно производство, повторна употреба или рециклиране. Суровини като мед, алуминий, стомана и пластмаса трябва да бъдат рециклирани и след това повторно използвани в производството на автомобили.
"На първо време искаме да обработваме около 10 000 автомобила годишно", казва Леон ван дер Мерве, вицепрезидент на кръговата икономика в TME. "Това ще даде нов живот на 120 000 компонента и ще бъдат възстановени 300 тона висококачествена пластмаса и 8200 тона стомана и други материали. В средносрочен план ще изградим допълнителни съоръжения в цяла Европа, без да се ограничаваме до нашите собствени заводи. Искаме да си сътрудничим с други компании, които споделят нашата страст към кръговата икономика и ангажимента ни за постигане на въглеродна неутралност".
Toyota си е поставила за цел да постигне въглеродна неутралност във всички свои производствени съоръжения до 2035 година. Това е в съответствие с глобалното предизвикателство Toyota Environmental Challenge, с което компанията се е ангажирала, наред с други неща, да постигне пълна климатична неутралност до 2050 г., а в Европа до 2040 г.