IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia вижда края на ДВГ през 2050 година

Компанията ще сваля вредните емисии не само чрез електрически автомобили

Dacia разкри своя план за декарбонизация, който е част от този на цялата Renault Group. Но категорично не е съвсем в тона на изискванията на ЕС, които поне бяха актуални преди Доналд Тръмп да помете света.
 

Dacia Duster


Дидие Мишо , ръководител на отдела за платформи и двигатели в Dacia, го представи в Teatro Príncipe Pío в Мадрид, докато показваше новия Bigster. Ангажиментът на Dacia, както и на цялата група, е да стане „CO2 неутрален“ до 2040 година в Европа и 10 години по-късно в целия свят. Дотогава явно твърдо ще използва и ДВГ под някаква форма.

За да постигне плана, предвижда стратегии, които включват въвеждане не само на електрически и електрифицирани превозни средства. Румънската марка ще използва екологично чиста електроенергия за производствени процеси, подобряване на енергийната ефективност, използване на по-екологични материали и улесняване на достъпа до зелена енергия за шофьорите.
 


Dacia Sadero


Тези стратегии се прилагат постепенно от 2010-а, като доведоха до 28% намаление на емисиите на CO2 на превозно средство - от производството до рециклирането. Въпреки това все още има дълъг път, тъй като през 2023 година средните емисии на CO2 на автомобил на Dacia са били 41,2 тона. 13% идват от производство, 86% от употреба и 1% при бракуване и рециклиране.

Както си спомни шефът, тази цел ги е накарала да подбират внимателно ресурси за всеки етап от производството. От една страна, колите на Dacia са проектирани по екологичен начин, елиминирайки почти всеки излишен елемент. Така стават по-леки и следователно по-малко замърсяващи. Както по отношение на разхода на гориво, така и в производството на техните компоненти.

От друга страна, румънският хит ще се възползва напълно от икономиите чрез използване на платформи, които трябва да бъдат еднакви (с малки адаптации) от Sandero до Bigster.
 
 
Dacia Bigster


Третият стълб, на който трябва да се основават автомобилите на Dacia, за да постигнат въглеродна неутралност, е аеродинамиката. Тя включва огледалата за обратно виждане, спойлерите на задната врата, дизайнът на колелата и дефлекторите.

И накрая, компанията ще използва все повече рециклирани материали, като се откаже от други като кожа или хром. В този случай Мишо подчерта предимствата на така наречения Starkle , който е направен от 20% рециклиран полипропилен и не изисква боядисване, което също намалява риска от видими повреди от удари или драскотини.

Шефът напомни, че не само електрическите автомобили допринасят за намаляване на CO2. Хибридите на Dacia свалят тази цифра с малко над 20% , микрохибридите и двугоривни (бензин и пропан-бутан) с почти още 20%.
 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    а нормалните ... ( преди 1 ден )
    не употребяващи рено/неудачия със съответните ментални последици, виждат края на това недоразумение много преди 2050г. Факт!
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 1 ден )
    Шекерлъците от аФтокомедията, разбира се каращи неуДачии, почнаха и да цензурират, моля ви се! Смех!! )))))))))))))))))))
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    От Дачия са ползвали консултация от електрическата латерна.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 6 ( преди 1 ден )
    Като не се купуват нови коли, откъде ще дойдат тези 2-3-4 годишни истински коли на далавера? Да с покаването на цените на новите коли, ще се увеличи търсенето на стари. НООО това ще повиши цените на старите докато не се балансират отново с новите. Накратко това с евтините коли свърши преди около 4-5 години. Оттук нататък само нагоре.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Щом най евтината дачия започва от 30 бона - това е началото на края на новите коли. Оттук нататък все повече ще се предпочита втората употреба в Европа и продажбите на нови ще падат.. както и се случва вече . Нека пак някой да излезе и ни убеди че чисто ново сандеро или дъстер е по добра инвестиция от 2-3-4 годишна ЗАПАЗЕНА ИСТИНСКА кола за същите пари
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До абсурд ( преди 1 ден )
    Те ако можеха да покрият всички изисквания за хомологация и да предложат сносно качество, отдавна щяха да са. Но няма как. Цената е такава заради изискванията за екология и асистенти за безопасност.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Пълен Абсурд ( преди 1 ден )
    Най евтината БАЗОВА дачия сандеро с манивелките на задните прозорци вече започва от 28.790 лева! Ай сиктир , драги зрители!Ще признаем Китайските коли в Европа за успели само ако успеят да предложат ДВГ кола (не поредния тостер) с поне 4 места за не повече от 10-11.000 евро. Коли за по 50.000 евра на пазара бол.
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Дачия в момента прави единствените смислени коли в Европа. Новия Duster е много практичен и икономичен и има отлична проходимост за този клас. Напомня ми на старите модели на Rav4 и CRV преди да ги развалят.