IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Може ли евтината Dacia Duster да победи Toyota Land Cruiser извън пътя?

Вижте нетрадиционния двубой между два SUV с огромна разлика в цената (ВИДЕО)

Една от основните причини за отличните продажби на Dacia Duster е, че това е един от най-достъпните SUV, които можете да закупите в Европа. Това обаче не бива да заблуждава, защото Duster е един от най-сериозни конкуренти в сегмента си. Дали обаче той има шансове срещу по-скъп и по-голям офроудър като легендарния Toyota Land Cruiser?


Dacia Duster vs Toyota Land Cruiser


Екипът на Carwow се опитва да отговори на този въпрос, като изправи двата модела в директен двубои на тежък терен. В състезанието участват версия на Duster с 4х4, която в Обединеното кралство струва 23 500 лири, и дизелов Land Cruiser, чиято цена е 3 пъти по-висока (стартира от 74 995 лири).

Оказва се, че Duster има няколко скрити коза. Първо, той е по-лек, като тежи само 1390 кг в сравнение с 2335 кг за Land Cruiser. На всичкото отгоре Duster може да се похвали с малко по-висок просвет (217 мм срещу 205 мм) и по-малък радиус на завиване.


Dacia Duster vs Toyota Land Cruiser


Разбира се, що се отнася до мощността, Duster не може да се справи с 2,8-литровия турбодизелов двигател на Toyota Land Cruiser, който изпомпва 201 к.с. Това е доста повече от 130 к.с., осигурени от 1,2-литров мек хибрид под капака на Dacia. Освен това всъдеходът на Toyota се предлага и с превъзходно окачване, пълен набор от офроуд технологии, включително централни и задни блокажи на диференциала, ниски скорости и множество офроуд режими, заедно с гуми за всякакъв терен, което я прави много по-усъвършенствана машина за справяне в тежки условия извън пътя.

Екипът на Carwow подложи двата автомобила на изтощителна поредица от тестове, включително състезание по драг по хлъзгав хълм, тесен офроуд маршрут, стръмно спускане и много кален, неравен терен.



Въпреки предимствата на Toyota, всъдеходът на Dacia успя да се задържи и да вземе няколко победи. Неговото леко тегло и компактни размери му помагат да маневрира изненадващо добре, въпреки че окачването му не се справяше точно със задачата да поддържа гладко каране на неравен терен.

В крайна сметка Dacia Duster се представя доста добре, но Toyota Land Cruiser печели състезанието, което не е изненада, особено когато става въпрос за сериозен офроуд. Разликата в цената обаче е огромна и японският модел си остава прекалено скъп за повечето потребители в Европа, които прави Duster очевиден избор за тези, които искат да излязат извън пътя, без напълно да източат банковата си сметка.

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Еми купи си ЗАЗ и заминавай в Расия, кво чакаш?
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Аз ( преди 2 месеца )
    Такива места минават със заз в Русия . Сериозни предизвикателства
  • #3
    3 rate up comment 8 rate down comment
    JEEP ( преди 2 месеца )
    Извън темата - всяка кола може да издържи умопомрачителен офроуд, зависи колко си я отписал. По темата - погледнете и на двете недоразумения на снимката пластмасите под бронята, това намалява просвета до смешни граници, това не са офроуд автомобили, тия пластмаси ще заминат на бордюра пред Билата..
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При нормален офроуд, г/д няколко пъти в седмицата, Дачията ще се е разпаднала на втората година. Тук имаме колега с нова Дачия, описа я. Лека джипка и пъргава на тестовете, ама кога си сам в нея. Сложи багаж и хора и гледай чудо. Евтиното излиза по-скъпо. Винаги.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    дачията е доказан жип за селските пътища из Европа, също така са малко тези които се нуждаят от сериозен 4х4. Да не говорим че мнозина като видят локва и вече търсят нам'си ква проходилка, въпреки че дори обикновена кола с предно и свестни гуми ти върши работа.