Една от основните причини за отличните продажби на Dacia Duster е, че това е един от най-достъпните SUV, които можете да закупите в Европа. Това обаче не бива да заблуждава, защото Duster е един от най-сериозни конкуренти в сегмента си. Дали обаче той има шансове срещу по-скъп и по-голям офроудър като легендарния Toyota Land Cruiser?
Екипът на Carwow се опитва да отговори на този въпрос, като изправи двата модела в директен двубои на тежък терен. В състезанието участват версия на Duster с 4х4, която в Обединеното кралство струва 23 500 лири, и дизелов Land Cruiser, чиято цена е 3 пъти по-висока (стартира от 74 995 лири).
Оказва се, че Duster има няколко скрити коза. Първо, той е по-лек, като тежи само 1390 кг в сравнение с 2335 кг за Land Cruiser. На всичкото отгоре Duster може да се похвали с малко по-висок просвет (217 мм срещу 205 мм) и по-малък радиус на завиване.
Разбира се, що се отнася до мощността, Duster не може да се справи с 2,8-литровия турбодизелов двигател на Toyota Land Cruiser, който изпомпва 201 к.с. Това е доста повече от 130 к.с., осигурени от 1,2-литров мек хибрид под капака на Dacia. Освен това всъдеходът на Toyota се предлага и с превъзходно окачване, пълен набор от офроуд технологии, включително централни и задни блокажи на диференциала, ниски скорости и множество офроуд режими, заедно с гуми за всякакъв терен, което я прави много по-усъвършенствана машина за справяне в тежки условия извън пътя.
Екипът на Carwow подложи двата автомобила на изтощителна поредица от тестове, включително състезание по драг по хлъзгав хълм, тесен офроуд маршрут, стръмно спускане и много кален, неравен терен.
Въпреки предимствата на Toyota, всъдеходът на Dacia успя да се задържи и да вземе няколко победи. Неговото леко тегло и компактни размери му помагат да маневрира изненадващо добре, въпреки че окачването му не се справяше точно със задачата да поддържа гладко каране на неравен терен.
В крайна сметка Dacia Duster се представя доста добре, но Toyota Land Cruiser печели състезанието, което не е изненада, особено когато става въпрос за сериозен офроуд. Разликата в цената обаче е огромна и японският модел си остава прекалено скъп за повечето потребители в Европа, които прави Duster очевиден избор за тези, които искат да излязат извън пътя, без напълно да източат банковата си сметка.