IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото EV на Dacia - ниска цена и рекордно време за разработка

Заместникът на Spring излиза след 16 месеца и ще струва по-малко от 35 000 лева

Dacia разработва нов електрически градски автомобил за Европа, потвърди изпълнителният директор на Renault Group Лука де Мео. Бъдещото EV ще бъде тясно свързано с предстоящото Renault Twingo и ще замени сегашния Spring, но за разлика от този модел, който се внася от Китай, то ще се произвежда в Европа.


Dacia EV


„Ние се подготвяме да отидем една крачка напред по отношение на достъпността на EV, като планираме нов модел на цена по-малка от 18 000 евро“, коментира Де Мео. Босът на Renault допълни, че производството на колата в европейски завод означава избягване на митата за внос, наложени на днешния китайски модел, като по този начин се повишава рентабилността.

Де Мео допълни, че новия електромобил ще бъде готов за излизане на пазара само след 16 месеца, което ще го направи най-бързо разработения модел в историята на Renault Group. И ако той ценово може да отговаря на сегашния Spring, ще го превъзхожда значително в производителността, технологията и пробега.

Настоящият Spring се базира на модела Renault City K-ZE за китайския пазар, който беше пуснат през 2019 на платформата CMF-A на Renault Group за ново възникващи пазари. Новият модел обаче се разработва успоредно с Twingo и споделя същата платформа AMPR Small – версия на архитектурата, която е в основата и на по-големите Renault 4 и 5.

Освен това бъдещото достъпно EV ще се възползва от драстичното намаляване на производствените разходи в цялата група Renault. Според Де Мео, производството на Twingo ще струва 40% по-малко от Renault 5, отчасти защото използва около 30% по-малко компоненти, тъй като цялата кола е съставена от само 750 части.

Най-малкият автомобил на Dacia досега ще бъде част от значително разширяване на портфолиото на румънската марка, след скоро след пускането на пазара на най-големия модел – Bigster SUV, и два други модела от C-сегмента, които трябва да се появят през следващите две години.


0 от 500