IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сега е моментът да „изпържите“ двигателя

С настъпването на пролетта моторът има нужда от сериозно раздвижване

След дълга зима, когато автомобилът е бил изложен на ниски температури, влага и реактиви от пътя, е необходимо да се провери техническото му състояние. Една от важните процедури, за които собствениците на автомобили често забравят, е казаното на жаргон „изпържване“ на двигателя, категорични са експерти.


двигател


Това всъщност е процес на продължително интензивно движение на автомобила при високи скорости, което позволява да почистите двигателя от замърсявания и отлагания, натрупани през зимата, когато двигателят работи в трудни условия. Ниските температури забавят процеса на изгаряне на горивото и влошават изпарението на маслото, което го прави по-малко ефективно при смазване на части.

Освен това, по време на кратки пътувания и бавно загряване, продуктите от непълно изгаряне на горивото се натрупват в двигателя, което води до образуване на въглеродни отлагания. Те влошават работата на силовия агрегат, намаляват неговата мощност и увеличават разхода на гориво.

„Изпържването“ помага за отстраняване на влагата от двигателя и изпускателната система, която се образува през зимата поради кондензация, както и за почистване на свещите, клапаните и горивната камера от въглеродни отлагания и подобряване на работата на двигателя.


движение


Най-добре е тази процедура да се извършва в сухо време, за да се избегне допълнително излагане на влага. Трябва да запалите колата и да я оставите да работи на празен ход за 5-10 минути, така че двигателят да загрее до работна температура, след което да карате поне 30-40 минути.

Най-добре е да изберете маршрут, който редува градско и извънградско шофиране, така че двигателят да работи на различни обороти. Ако е възможно, можете да използвате режима на високи обороти, например на магистрала със скорост 100-120 км/ч. Това ще помогне за по-ефективното изгаряне на отлаганията. След като приключите, трябва да проверите нивото и състоянието на маслото, а също и да смените въздушния и горивния филтър, ако е необходимо.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 ден )
    В България е обратното. Зимата е най прашно защото въздуха е наситен със финни прахови частици от печките и по пътищата има много пясък и сол и в сухи дни се дига страшен прахоляк. Нещата се подобряват след пролетните дъждове.
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Усеща се разликата, зимата на всеки 80-100км филтъра тръгва да се прочиства,сега като температурите се задържаха над 15и вече интервалът стигна до към 200км.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Това трябва да се прави всяка седмица.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Абе има едни хора дето през цялата година все са им задръстени двигателите, постоянно ги пържат.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Въпрос ( преди 2 дни )
    Тези експерти да не са профсъюза на автосервизите?
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 2 дни )
    Направо го напишете "изпръчване" . Изпръчете двигателя като истински пръч....
  • #1
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 дни )
    Да обясня на спецовете, автори на тая статия....Моторът ,особено атмосферния, работи най-добре през зимата. Първо, прахоляците във въздуха са по-малко. Второ, не включвате постоянно климатик, който товари мотора, особено ако е по-малък. Трето, студеният въздух в смукателните колектори е по-плътен и е истински балсам за мотора. Вие, ако искате, изчакайте летните жеги и тогава наистина може и да си изпържите мотора!....